Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:21:34 GMT

تخلفات آموزشگاه های دارای مجوز رصد می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۶۴۷۰

تخلفات آموزشگاه های دارای مجوز رصد می شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشگاه هایی که از این وزارتخانه دارای مجوز هستند، تمامی محتواهای آموزشی و برنامه های درسی آنها می شود و بازرسان نظارت دقیقی بر فعالیت این موسسات دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: اگر در مواردی محتوای برنامه درسی، کتاب های مورد استفاده و یا تصاویر به کار گرفته شده خارج از عرف و رویه نظام آموزشی باشد باید به سرعت به ما گزارش دهند و در بسیاری مواقع نیازی به اعلام اسامی آنها نیست بلکه بلافاصله بازرسان ما مراجعه می کنند و جلوی تخلفات گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص ساز و کار ارائه گزارش درباره تخلفات آموزشگاه ها نیز گفت: افراد می توانند به مناطق آموزش و پرورش استان ها و یا سامانه ای که در این رابطه در روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است، مراجعه کنند.

* اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور به تایید وزارت بهداشت نرسیده است
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: ضرورت اعزام دانش آموزان شین آبادی به خارج از کشور برای ادامه درمان هنوز به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نرسیده است.
بطحایی ادامه داد: مهمترین مساله این بچه ها ادامه معالجه است و گزارش هایی از اقدامات انجام شده برای درمان دانش آموزان شین آبادی توسط وزیر بهداشت به دولت نیز ارائه شده است اما از آنجا که این دانش آموزان ممکن است در روند درمان امکان ادامه تحصیل نداشته باشند به اداره کل آذربایجان غربی دستور داده شده که برای جبران عقب افتادگی بچه ها در صورت نیاز معلم خصوصی بگیرند.
وی افزود: اما مساله مهم اینجاست که این بچه ها فکر می کنند با اعزام به خارج از کشور مسیر معالجه آنها سریع تر و با کیفیت تر خواهد بود که با گزارش وزیر بهداشت در هیات دولت، اعلام شد از این جهت تفاوتی با خارج از کشور وجود ندارد.

* فروش اموال دولتی یک مسیر خاص دارد
وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت اردوگاه شهید باهنر نیز با بیان اینکه پاسخ آموزش و پرورش در این رابطه در پایگاه اینترنتی وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: اصلا بحث فروش مطرح نبوده زیرا فروش اموال دولتی یک مسیر خاص دارد و بر اساس قانون مجلس و مزایده و مناقصه باید صورت گیرد.
بطحایی تاکید کرد: این اردوگاه یکی از بزرگترین سرمایه های ارزشمند آموزش و پرورش است که برای فعالیت های پرورشی مورد استفاده قرار می گیرد.

* گروه های سیاسی در برابر مواضع آمریکا صف واحد تشکیل داده اند
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال نیز که واکنش شما به عنوان یکی از اعضای کابینه درباره ادعاهای موهن آمریکا چیست؟ گفت: همه مردم ما پس از انقلاب به قدری به بلوغ سیاسی رسیده اند که گفتن مباحث سخیفی که گاه از دولتمردان آمریکا در سخنرانی ها، توئیت ها و مقاله ها پخش می شود برای مردم ما مضحکه ای بیش نیست و در سایر کشورها نیز چنین نگاهی به این سخنان وجود دارد.
بطحایی ادامه داد: این تهدیدها و صحبت های سخیف که به زعم خود می خواهند مردم را بترسانند امروز در هیچ جای دنیا تاثیرگذار نیست و مردم را در مقابل این زورگویی ها و رفتارهای ضددموکراسی برخلاف آنچه ادعا می کنند مصمم تر می کنند و مردم یکپارچه تر می شوند.
وی اضافه کرد: کما اینکه در ماه های اخیر شاهد هستیم همه گروه های سیاسی که مناقشات و اختلافاتی در موضوعات سیاست داخل کشور داشتند متعهد شده و در برابر موضع گیری های ناجوانمردانه دولتمردان آمریکا در کنار هم صف واحد تشکیل دادند.

* هیچ دانش آموزی مهرماه از تحصیل باز نمی ماند
وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره مشکلات ثبت نام دانش آموزان در مدارس نیز گفت: مشکل ثبت نام امسال همانند سال های قبل در برخی مناطق شهری که همچنان با کمبود فضاهای آموشی دولتی مواجه هستند، وجود دارد.
بطحایی تصریح کرد: ریشه بروز این مشکل از آنجاست که در برخی مناطق شهری به ویژه مراکز استان ها ساختمان های مسکونی یک و دو طبقه به چند واحد توسعه یافته بدون اینکه به افزایش واحدهای آموزشی در آن منطقه توجه شود به همین دلیل مردم نگران این مساله هستند و به دنبال آموزش و پرورش با کیفیت می گردند.
وی اضافه کرد: از این رو ستادهای ثبت نام بر اساس رویه سال های قبل و با نظارت دقیق تر تشکیل داده ایم و تلاش می کنیم اجحافی در ثبت نام و دریافت کمک های مردمی اتفاق نیافتد و با متخلفان که احتمالا وجود دارد، برخورد می شود.
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: من تخلفات را نفی نمی کنم چون بر اساس گزارش های واصله نشان می دهد که تخلف در برخی نقاط و شهرها وجود دارد و با رفاقت، آشنایی و گاه با رشوه، یک دانش آموز خلاف ضوابط و منطقه بندی ثبت نام شده است که تمامی این موارد رصد شده و در صورت احراز تخلف عمدی مدیر مدرسه و تضییع حقوق مردم، با متخلفان برخورد قانونی و اداری خواهیم کرد.
بطحایی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در مهرماه به دلیل پر شدن ظرفیت کلاس ها از تحصیل باز نمی ماند، بیان داشت: ممکن است اولیای دانش آموزان برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر با مساله پر شدن ظرفیت کلاس ها مواجه شوند که در چنین مواردی، مدارس جانبی پیش بینی کردیم تا این گروه از دانش آموزان نیز جایابی شوند.
وی ادامه داد: اگر در مواردی اولیا دانش آموز نتوانند فرزند خود را در منطقه محل سکونتشان ثبت نام کنند در برنامه زمان بندی شده اوایل شهریورماه این موضوع را پی گیری می کنیم و هیچ نگرانی نباید برای اولیا وجود داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تاثیر نمرات تحصیلی در کنکور نیز با اشاره به اینکه بر اساس قانون مصوبه مجلس پیشینیه تحصیل دانش آموزان باید در امتیاز ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی تاثیرگذار باشد، گفت: تا پیش از این، تاثیر سوابق تحصیلی 25 درصد و به صورت مثبت بود که برای کنکور 98 این میزان به 30 درصد قطعی افزایش یافته است.
بطحایی تصریح کرد: در گذشته این تاثیر مثبت بود یعنی اگر دخالت دادن معدل و نمرات امتحان نهایی دانش آموزان باعث افزایش امتیاز می شد دخالت داده می شد و اگر هم باعث کاهش می شد از این دخالت صرف نظر می کردند اما از سال آینده بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این تاثیر قطعی خواهد بود.
وی با بیان اینکه دلایل بسیاری برای این تصمیم وجود دارد که در فرصت مناسب اعلام می شود، افزود: در کنکور 98 نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم با 30 درصد در آزمون ورودی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به طور قطعی تاثیرگذار خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص سلیقه ای عمل کردن برخی مدیران مدارس با حذف آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیز گفت: در این رابطه نظام نظارت را تقویت و به همکاران مدیران مدرسه تاکید کرده ایم که بر اساس ضوابط ابلاغی باید ثبت نام صورت گیرد اگر موارد تخلفی گزارش شود و بازرسان ما این موارد تخلف را تایید کنند چون حقوق مردم است برخورد قاطع با متخلفان صورت می گیرد.
علمی**1883**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش اردوگاه شهيد باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

سلمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و وظایف آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف است که ضرورت دارد سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در این مدرسه ترافیک مهارت‌های زندگی در قالب شهرنشینی و آداب شهرنشینی، ترافیک و زندگی شهری آموزش داده می‌شود.

محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان سفیران صالح هستند که با بهره‌گیری از آموزش‌های پلیس به خانواده‌های خود در خصوص فرهنگ صحیح رانندگی تذکرات لازم را گوشزد می‌کنند.

کد خبر 751610

دیگر خبرها

  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد