Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@03:39:02 GMT

چوب جادوی هری پاتر ساخته شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۵۶۸۲۶

چوب جادوی هری پاتر ساخته شد

شرکت کانو یک وسیله الکترونیک به شکل چوب جادوی فیلم شخصیت معروف هری پاتر ساخته است که در زمینه آموزش نشان‌گذاری در کودکان استفاده می‌شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آموزش بچه‌ها در زمینه کدگذاری، برای فناوری کنونی و آینده ما بسیار حیاتی است و ابزارهای مختلفی برای دانش‌آموزان، از ربات‌ها گرفته تا خمیر بازی، در زمینه برنامه‌نویسی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ایجاد یک سرگرمی آموزشی به شکل جادویی، چیزی است که می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب‌تر باشد.

در حال حاضر شرکت کانو با کمپانی برادران وارنر همکاری کرده است تا نخستین محصول مربوط به فیلم‌های هری پاتر را که یک چوب جادوی بی‌سیم است، بسازد.

کودکان می‌توانند با در دست گرفتن این چوب جادویی و کد دادن به آن، کارهای کدگذاری شده را روی تبلت اجرا کنند.

از دانش‌آموزانی که از این چوب جادویی استفاده می‌کنند، خواسته می‌شود با کمک یک دستورالعمل و راهنمای گام به گام، کار با حسگرهای مورد استفاده و نحوه کدگذاری را یاد بگیرند.

این وسیله شامل یک ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و مغناطیس‌سنج برای ردیابی موقعیت خود در فضای سه‌بعدی و سرعت حرکت خود است.

همچنین نور و صداهای این چوب جادویی نیز می‌تواند توسط کاربر برنامه‌ریزی و تنظیم شود.

یک برنامه (اپلیکیشن) همگام‌سازی شده با کانو که روی یک تبلت اندرویدی یا iOS قابل اجرا است، به صورت بی‌سیم اطلاعات حسگر را ثبت می‌کند، یک نشانگر روی صفحه تبلت تعریف می‌کند و بدین وسیله حرکات دست را ترجمه می‌کند و کودکان را قادر می‌سازد تا تغییرات و کارهای مورد نظرشان را با حرکت دادن چوب جادو، روی تبلت اجرا کنند.

این نرم‌افزار همچنین برای سیستم‌های کامپیوتری ویندوز و مک نیز در دسترس است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است تا دانش‌آموزان مبانی برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و به توسعه مهارت‌های برنامه‌نویسی در دنیای واقعی کمک کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۵۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارشناس کانون پرورش فکری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تماشاخانه سیار از امروز در استان مرکزی حضور دارد و در سه نقطه از استان نمایش عروسکی، پخش انیمیشن و برنامه‌های متنوع دیگر را اجرا می‌کند. 
فربدزاده افزود: این تماشاخانه در قالب یک تریلی مجهز به پخش فیلم و اجرای تئاتر حضور پیدا می‌کند و برای علاقه‌مندان به اجرای برنامه می‌پردازد. 
او مهمترین هدف حضور این تماشاخانۀ سیار را اجرای برنامه در مناطق مستضعف، اجرای عدالت فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی بیشتر کانون و فعالیت‌های آن به مخاطبان عنوان کرد. 
کارشناس کانون پرورش فکری افزود: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق مختلف کشور برای کودکان  برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، تئاتر، نمایش و فیلم اجرا می‌کند.

دیگر خبرها

  • تلاش مجدد آژاکس برای همکاری با گراهام پاتر
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • جادوی هوش مصنوعی در افزایش کیفیت ویدیو‌ها + فیلم
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»