Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آستارا - ايرنا - رئيس اداره استاندارد بندر آستارا گفت: 13 گواهينامه انطباق با استانداردهاي ملي در تيرماه امسال براي 280 تن کالاي صادراتي و 18 گواهينامه براي 9 هزار و 122 تن کالاي وارداتي در اين شهرستان صادر شد.

شاهرخ جعفري روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: اداره استاندارد آستارا در اجراي استاندارد کالاهاي صادراتي و وارداتي بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباري، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهاي ملي مجوز صادرات و واردات صادر مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيشتر کالاهاي صادراتي مشمول گواهينامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 280 تن و به ارزش اقتصادي 12 ميليارد و 244 ميليون ريال اعلام کرد.
وي بيان کرد: صادرات کالاهاي دريافت کننده گواهينامه استاندارد از نظر وزن، 159 درصد و از نظر ارزش 179 درصد نسبت به تيرماه سال گذشته افزايش يافته است.
جعفري يادآور شد: در تيرماه 18 گواهينامه انطباق با استانداردهاي ملي براي کالاهاي وارداتي نظير انواع ورق هاي فولادي، خوراک دام، ميلگرد و تخته ام.دي.اف به وزن 9 هزار و 122 تن به ارزش 59 ميليارد و 364 ميليون ريال صادر شده است.
رئيس اداره استاندارد آستارا ادامه داد: تعداد گواهينامه هاي صادر شده براي کالاهاي وارداتي در تيرماه، 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش و واردات کالاهاي دريافت کننده استاندارد در تيرماه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن 15 درصد و به لحاظ ارزش 48 درصد کاهش داشته است.
جعفري تعداد اظهارنامه هاي ارائه شده براي تعيين ماهيت کالاهاي صادراتي را در ماه قبل، 28 فقره براي 906 تن کالا و تعداد اظهارنامه هاي تعيين ماهيت کالاهاي وارداتي را 16 فقره براي يک هزار و 358 تن کالا اعلام کرد.
**حدود 19 تن پنير از آستارا به روسيه صادر شد
رئيس شبکه دامپزشکي آستارا روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: 18 هزار و 820 کيلوگرم پنير به ارزش حدود 75 هزار دلار با مجوز اداره کل دامپزشکي استان مازندران از شهرستان آمل حمل و امروز با نظارت شبکه دامپزشکي آستارا از گمرک اين شهرستان صادر شد.
بهرام پورضرب افزود: پيش از اين حدود 100 تن پنير و خامه در سال جاري از مرز آستارا به کشورهاي خارجي صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعي، ورود و خروج موقت، تعاوني مرزنشينان، حمل و نقل داخلي و خارجي، امور مسافري، مرجوعي و امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي کند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان، از مبادي مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 / 2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد