Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود : ما در حوزه صنعت خودرو اقدامات مهمی توسط بخش دولتی، خصولتی و خصوصی آغاز کرده ایم که بخشی از آن به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: صنعت خودرو، صنعتی راهبردی با ترنول مالی بالاست این توان باید ارتقا یابد و برای حفظ آن باید از توان و ظرفیت داخلی بهره برد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : به طور معمول با مصرف زیاد بنزین و روند افزایشی باید به طور معمول هر 4 سال یکبار یک پالایشگاه جدید به ظرفیت تولید کشور افزوده شود و در این میان صنعت خودرو می‌تواند نقش مهمی در کاهش این مصرف داشته باشد و باید بر روی این صنعت و ارتقا آن کاری جدی صورت گیرد.

معظمی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه صنعت خودرو افزود: سناباد خودرو اگر در قالب یک مجموعه جدید دیده و طراحی شود پتانسیلی بسیار ارزشمندی است، اما به تنهایی چیزی که قابلیت عرضه در بازار داشته باشد، ندارد.
وی گفت : این مجموعه نیازمند سرمایه گذاری است و باید به این حوزه ورود یافت، ما آماده مشارکت در این پروژه هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خودرو‌های هیبریدی را طرحی در خور بررسی جدی دانست وافزود: در حوزه تولید خودرو‌های هیبریدی می‌توانیم مطابق با صنعت و دانش روز تولید این نوع خودرو‌ها در جهان حرکت کنیم.

معظمی گفت : طرح پیشنهادی استان در حوزه تولید خودرو‌های هیبریدی در سناباد خودرو و ایران خودرو ارائه شود و بعد از بررسی ظرف یک ماه نتیجه آن به استان اعلام می‌شود.
منصور معظمی افزود : هم اکنون ثبت سفارش برای کالا‌های اساسی برای شش ماه تا یکسال انجام شده و هیچ مشکلی در تامین و واردات آن‌ها نداریم.

وی گفت : در بخش مواد اولیه هم اقداماتی صورت گرفته و جای نگرانی جدی وجود ندارد فقط باید به خوبی مدیریت نموده تا از این شرایط که گذراست و دراز مدت نخواهد بود عبور نماییم.
ظرفیت قابل توجه خراسان رضوی در صنعت خودرو
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: خراسان رضوی با وجود ۳۲۰ واحد قطعه سازی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه خودروسازی است و راه اندازی و فعال سازی یک واحد خودرویی و بازاریابی مناسب می‌تواند به ارتقا و تقویت این واحد‌ها کمک قابل توجهی کند.

 وی افزود: در حوزه خودروسازی هم اکنون ایرن خودرو مستقر در استان دارای ظرفیت بسیار بالایی است و یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های رنگ خودرو کشور و توان فعالیت بسیار بیش از شراط کنونی را داراست، ضمن آنکه نیروی کار متخصص و توانمندی هم در این حوزه در استان وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در موضوع واحد سناباد خودرو به عنوان یکی دیگر از خودروساز‌ها که چندین سال با تعطیلی و توقف فعالیت مواجه شده است، با توجه به حجم و ظرفیت قابل توجهی که بازار داخلی به صورت خاص در حوزه خودرو‌های هیبریدی دارد؛ می‌تواند فرصتی مناسب برای بهره گیری از این امکان و سرمایه گذاری انجام شده در مجموعه باشد.

رشیدیان گفت : در حوزه قطعات خودرو که امروز بیش از 320 واحد در استان وجود دارد، در پی ایجاد بازار‌های جدید هستیم که به طور قطع با راه اندازی واحد تولید یک خودرو با تقاضای بالا در سطح گسترده می‌تواند امکان جدیدی را برای فعالتر شدن ورونق این حوزه فراهم کند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در استان و همراهی و همکاری آن‌ها با تمامی امکانات با دولت افزود : این تعامل منجر به پیشگامی استان در حوزه ایجاد اشتغال طی سال گذشته با ایجاد 124 هزار شغل جدید و اختصاص 16 درصد اشتغال کشور به خود شد.

وی گفت : این تلاش مقدمه‌ای برای خودباوری این بخش بود و همین تلاش‌ها امسال هم تداوم یافته و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها طی امسال صادرات استان 35 درصد و واردات 17 درصد رشد یافته است.

استاندار خراسان رضوی بااشاره به تحریم‌ها افزود : برای مقابله با این شرایط باید از ظرفیت واحد‌های کوچک و متوسط به جای واحد‌های بزرگ بهره گرفت، بویژه در استان‌های مرزی، چون خراسان رضوی که امکان توسعه تجارت و مبادله با کشور‌های اطراف بیشتر است و به راحتی می‌توان با کشور‌های منطقه تجارت نمود.

انتهای پیام // ف . ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۶۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴