Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ما در سیاست گذاری دچار اشتباه شدیم گفت: متاسفانه علما و دانشمندان دچار تناقضی شدند که علم مقدس است و باید اجازه دهید افراد تا مدارک بالا و مدارج بالا تحصیل کنند، اما برای آن ظرفیت شغلی دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برات قبادیان، معاون پژوهشی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای که در دانشکده شریعتی دانشگاه فنی حرفه‌ای در حال برگزاری است، گفت: هنر و شهامت این است که بپذیریم یک جای کار ایراد دارد و در ارتباط با آموزش فکر می‌کنم مشکل جدی در عرصه آموزش داریم و آنچنان که شایسته است به سرمایه انسانی بها نمی‌دهیم در صورتی که این سرمایه یکی از مهمترین سرمایه‌های هر کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر در بحث تحقیق و توسعه کشورمان را با کشور‌های پیشرفته مقایسه کنیم مشخص می‌شود که کشوری نظیر فنلاند درصد جی دی پی که به منابع انسانی و تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد بسیار بالاست و در دنیا اول است و این نشان دهنده آن است که هر چه ما بیشتر روی منابع انسانی سرمایه گذاری کنیم بازدهی مثبتی خواهیم داشت، اما در کنار آن مشکل فرهنگی نیز در سرمایه انسانی داریم. ما یکی از کشور‌هایی در دنیا هستیم که تعداد بالای دانشجو و دانشگاه را دارد و کشور چین با جمعیت ۱.۲ میلیاردی تنها ۲۶۰۰ موسسه آموزشی دارد در حالی که ما ۲۸۰۰ موسسه آموزشی داریم سوال اینجاست که این میزان از فارغ التحصیلان دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی را برای چه هدفی تربیت می‌کنیم و در کجا به کار می‌گیریم؟

قبادیان تصریح کرد: آموزش مانند یک هرم است که قاعده آن همان چیزی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه می‌کند یعنی ارائه مدرک کاردانی، اما در کشور ما این هرم به صورت وارونه شده و ما تعداد زیادی دانشجوی دکتری و حتی پسادکتری داریم البته که عقل هم حکم می‌کند برای افرادی سرمایه گذاری کنیم که پس از دو سال تحصیل در دوره کاردانی بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: من دوره‌های مهارتی زیادی دیدم و بار‌ها گفتم از دید من دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کشور باید در اولویت باشد، چون والدین پس از دو سال سرمایه گذاری آموزشی می‌توانند با خیال راحت فرزندشان را وارد بازار کار کنند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: متاسفانه ظرف دو سه سال گذشته فارغ التحصیلان پسادکتری هم به ما مراجعه می‌کنند، اما این افراد برای کجا و با چه ظرفیتی تربیت شدند.

وی با تاکید بر اینکه ما در سیاست گذاری دچار اشتباه شدیم گفت: متاسفانه علما و دانشمندان دچار تناقضی شدند که علم مقدس است و باید اجازه دهید افراد تا مدارک بالا و مدارج بالا تحصیل کنند، اما برای آن ظرفیت شغلی دیده نشده، اما معتقدیم هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که توانسته باشد به توسعه رسیده باشد مگر از راه علم و دانش.

قبادیان در پایان خاطرنشان کرد: باید تقاضا محوری را اصلاح کنیم و صلاحیت محوری را بنا قرار دهیم تا حتی یک دانش آموخته بیکاری نداشته باشیم که این امر زنده کردن تمدن و فرهنگ جامعه را ممکن می‌سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قبادیان روز ملی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است

احمد نادری در مطلبی دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا را نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو٬ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در پیام رسان ایکس نوشت: دستبند بر دستان استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نمود و نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب؛ که البته بسی پیچیده و پنهان اعمال می‌شود و اکنون پرده پنهان کاری فروافتاده و کوس رسوایی آن به صدا درآمده است.

دیگر خبرها

  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید