Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

بهروز صفری درباره متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج اظهار کرد: همان طور که در جلسه دادگاه نیز گفتم، موکلم در جلسه بعدی رسیدگی به پرونده شرکت می کند و هیچ مکشلی در این خصوص وجود ندارد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه موکلش کارمند بازنشسته است افزود: موکلم تازه و پس از مطرح شدن نامش در رسانه ها از موضوع مطلع شده و اصلاً نمی دانست در این پرونده متهم است زیرا برای او هیچ احضاریه و اخظاریه ای ارسال نشده و دادگاه نیز این مسئله را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیل مدافع متهم ردیف پرونده ثامن الحجج اضافه کرد: در هر صورت بنده و موکل اعتماد کامل به قوه قضائیه داریم.

صفری با بیان اینکه موکلش ممنوع الخروج نیست گفت: از سال ۸۸ تا ۹۱ موکلم اعلام کرده که مستعفی است و دادگاه مشهد نیز در این خصوص حکم صادر کرده و احکام آن موجود است و از آن تاریخ به بعد نیز موکل هیچ جا شرکت نکرده و هیچ نامه ای هم امضا نکرده است.

وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج با بیان اینکه موکلش فقط یک کارمند است و ریالی از مجموعه ثامن الحجج نگرفته، درباره اتهام منتسب به وی در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا گفت: فعلاً هیچ اتهامی به موکل تفهیم نشده است.

صفری تصریح کرد: بانک مرکزی که در پرونده ثامن الحجج، شاکی اصلی، در هیچ جای این پرونده از موکل من شکایت نکرده است و نامی از موکلم در شکایت بانک مرکزی وجود ندارد.

یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج، سوم مرداد ماه جاری در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری و با حضور جمعی از ۳۶۰ شاکی این پرونده برگزار شد.

تا قبل از جلسه یازدهم، فقط متهم ردیف اول و دوم پرونده که زن و شوهر هم هستند، در دادگاه حضور داشتند و خبری از متهم ردیف سوم پرونده نبود اما در جلسه یازدهم، وکیل متهم ردیف سوم که گفته می شد متواری است، در دادگاه حضور یافت و گفت موکلش فراری نیست و در تهران در منزلش است.

بر اساس آنچه مسئولان قضایی گفته اند، متهم ردیف سوم پرونده ثامن الحجج از ابتدای تشکیل پرونده مزبور فراری بوده و به وی دسترسی وجود ندارد.

متهم اصلی پرونده ثامن الحجج از پایان جلسه نهم با تشدید قرار از سوی قاضی باقری و افزایش قرار وثیقه به چهار هزار میلیارد تومان، در زندان به سر می برد.

بر اساس اظهارات غلامحسین محسنی اژه ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه، موسسه ثامن الحجج حدود یک میلیون و ۲۶۷ هزار حساب سپرده داشت که قریب به اتفاق اینها تسویه شده و الان حدود پنج هزار سپرده باقی مانده است.

در هفته های گذشته انتشار برخی اسامی از مقامات و چهره های سرشناس هنری که از این موسسه تسهیلات میلیاردی با سود پایین دریافت کردند، جنجال آفرین شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رسانه قوه قضائیه مشهد دادسرا استان تهران زن و شوهر زندان غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول بانک مرکزی رسانه زن و شوهر غلامحسین محسنی اژه ای مشهد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل

قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین گفت: در دور جدید جلسات دادگاه اعضای سازمان مجاهدین اظهارات وکیل شکات درباره اتهامات کادر رهبری و اعضای اصلی سازمان مطرح می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین دیروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) ریاست دادگاه با قاضی حجت‌الاسلام دهقانی برگزار شد.

قاضی دهقانی با بیان توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه گفت: با توجه به اتمام قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان برابر بند ب و پ ماده 359 قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه باید به شکات یا مدعی خصوصی فرصت بدهد تا اظهارات آن‌ها قرائت شود.

تشریح ماجرای عفو "مسعود رجوی" توسط شاه

وی افزود: در جلسه یازدهم و آغاز دور جدید دادگاه، لایحه وکیل شکات قرائت و در آن مباحثی به جهات تبیین سوء نیتی که شخص متهمِ ردیف دوم [مسعود رجوی] به‌واسطه وابستگی او ـ به ادعایی که وکیل شکات مطرح کرد ـ با ساواک داشت مطرح شد. همچنین و حسب ادعای وکیل شاکی، متهم ردیف دوم در کشتار اعضای سازمان و کشتار مردم دست داشت. از سویی دیگر حسب ادعایی که شکات دارند و مدعی هستند، دست اعضای اصلی سازمان منافقین به لحاظ همکاری با صدام و حزب بعثی که با صدام همراه بود در زمان حمله به خاک مقدس ایران به خون مردم ایران آلوده است و در همراهی با صدام و حزب بعث به قتل عام مردم ایران پرداخته‌اند.

قاضی دهقانی ادامه داد: با توجه به آنچه وکیل شاکی اصرار دارد بیان کند، حضور محمدتقی شهرام و مسعود رجوی در ساختار مرکزی و رهبری سازمان مجاهدین خلق با هدایت و توجه ساواک محقق شده و به واسطه همین هم سازمان مقابل مردم قرار گرفت و کشتار کرد.

وی تأکید کرد: برای دادگاه فارغ از این نکات، اهمیتی که وجود دارد این است که تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول و مسعود رجوی متهم ردیف دوم متهم هستند و حسب کیفرخواست به قتل عام، کشتار، هواپیماربایی و اقدامات تروریستی متهم هستند و دادگاه باید جلسه به جسله این اتهامات را بررسی کند.

قاضی دهقانی ادامه داد: در این دور از جلسات دادگاه اظهارات وکیل شکات و یا مستندات مطلعین و کارشناسان را در خصوص اتهامات آمده در کیفرخواست استماع می‌کند و تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • جزییات دومین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو / تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد