Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان گفت: قیمت مواد اولیه تولیدات ما از جمله پسته با افزایش ۳ برابری روبه‌رو شده که این افزایش نرخ روی محصولات ما تأثیر‌گذار بوده است. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ استانها اصفهان نظرات

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به گرانی مواد اولیه گز و شیرینی اظهار داشت: قیمت مواد اولیه تولیدات ما از جمله پسته با افزایش 3 برابری روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام، وانیل و سایر مواد اولیه نیز افزایش قیمت داشته، علاوه بر این مقوا و کاغذ نیز در ماه‌های اخیر گران شده که همه این افزایش نرخ‌ها روی محصولات ما تأثیر‌گذار بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان در پاسخ به این سئوال که فعالان این صنف در پایتخت، از کمبود مواد اولیه و خودداری از در اختیار قرار دادن آن به قنادی‌ها شکایت دارند، آیا در اصفهان نیز چنین مشکلاتی وجود دارد، گفت: توزیع مواد اولیه مانند قبل سهمیه بندی نیست و قنادی‌ها جنس خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولیدات این صنف جزء اولویت‌ها نیست و مواد اولیه باید توسط خود قنادان خریداری شود، خاطرنشان کرد: مواد اولیه موجود است اما قیمت‌ها بالا رفته و مشکل حال حاضر ما همین گرانی است که امیدواریم شرایط بهتر شود.

شریفی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سطح کلان گفت: ما اکنون واردات داشته و از این نظر دچار وابستگی هستیم، وقتی روغن که ماده اولیه محصولات ما است از خارج وارد می‌شود طبیعی است که با نوسانات اقتصادی دچار مشکل شویم.

وی با اشاره به وجود دو مشکل در این صنف گفت: متأسفانه تبلیغات، سبب شده تا خانواده‌ها از مصرف شیرینی خودداری کنند، مردم یک بشقاب بزرگ ماکارونی، پیتزا و یا فست فود کامل را می‌خورند اما با این توجیه که شیرینی چاق کننده است آن را مصرف نمی‌کنند که فعالیت صنف ما را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی اصفهان افزود: مشکل دیگر مسئله فرهنگی است، متأسفانه در این اوضاع برخی افراد از آب گل آلود نیز ماهی می‌گیرند و بر مشکلات می‌افزایند.

وی تصریح کرد: ما در حوزه کسب و کار می‌گوییم هر 10 درصد گرانی، سبب می‌شود که تولید به همان نسبت کاهش پیدا کند، اکنون واحدهای بزرگ با آن همه سرمایه‎‌گذاری دچار مشکل هستند و به تبع آن واحدهای کوچک نیز گرفتار هستند، به هر حال امیدواریم هستیم که بهترین تصمیم در زمینه حل مسائل اقتصادی گرفته شود تا از این شرایط گذر کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود