Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@01:26:59 GMT

سیل و طوفان مرگبار در هند و ژاپن

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۹۴۴۱

در هند شمار کشته های بارش و سیل به 58 تن رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از دو روز گذشته باران های موسمی موجب جاری شدن سیل و تخریب خانه ها در بخش های وسیعی از مناطق شمالی هند شده است. هواشناسی هند پیش بینی کرده در 48 ساعت آینده در اوتار پرداش پرجمعیت ترین ایالت این کشور بر میزان بارندگی افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل باران های موسمی هند معمولا تا ماه اکتبر ادامه دارد.
***
در ژاپن هم طوفان با سرعت 144 کیلومتر در ساعت غرب این کشور را درنوردید. 16 نفر مصدوم شدند ، صدها پرواز لغو شده است و ده ها هزار نفر نیز بدون برق به سر می برند. با توجه به اینکه طوفان با بارندگی همراه است، مقامات محلی درباره احتمال رانش زمین هشدار دادند. یک ماه پیش طوفان و سیل در غرب ژاپن بیش از 200 کشته برجا گذاشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هند سیل طوفان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور