Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:21:52 GMT

99 درصد روستاهاي تايباد آب لوله کشي دارند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۶۴۴۳

99 درصد روستاهاي تايباد آب لوله کشي دارند

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير امور آب و فاضلاب روستايي تايباد گفت: هم اينک 99 درصد روستاهاي اين شهرستان از آب آشاميدني لوله کشي برخوردارند و هفته دولت امسال جشن برخورداري 100 درصدي آنها برگزار مي شود.

هادي نمازي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سرانه مصرف ماهانه مصرف آب براي هر مشترک روستايي در تايباد 18 مترمکعب و سرانه مصرف هر روستايي 170 ليتر در طول شبانه روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به نياز روستاهاي بخش ميان ولايت به حفر سه حلقه چاه اشاره و بيان کرد: با توجه به افت منابع آبي در روستاهاي سوران و حسيني حفر دو حلقه چاه در اين منطقه ضروري است که 10 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
مدير امور آب و فاضلاب روستايي تايباد ادامه داد: هم اينک 95 درصد پاسگاههاي مرزي اين شهرستان نيز از مزاياي آب شرب لوله کشي بهره مندند و پروژه آبرساني به شش پاسگاه مرزي با هزينه 13 ميليارد ريال در حال اجرا است. آب شرب 33 پاسگاه مرزي هم اينک از طريق 200 کيلومتري شبکه انتقال در حال تامين است.
وي گفت: همچنين مجتمع آبرساني روستاهاي محسن آباد و فرزنه از مهمترين طرحهاي اين بخش است که با اعتبار 86 ميليارد ريال در حال اجرا است.
او افزود: شبکه آب روستايي در تايباد هشت هزار و 500 مترمکعب مخزن ذخيره سازي و 200 کيلومتر شبکه توزيع دارد. حجم توليد آب از 14 حلقه چاه روستايي اين شهرستان 130 ليتر در ثانيه است. 35 درصد شبکه آبرساني روستايي تايباد شامل مخازن، شبکه هاي توزيع و خط انتقال فرسوده است که اصلاح آن 50 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
شهرستان تايباد 35 روستا با افزون بر 10 هزار مشترک در حوزه آب شرب روستايي دارد. مرکز اين شهرستان مرزي در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد