Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:03:16 GMT

پمپئو برای شرکت در نشست آ سه آن به سنگاپور می رود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۷۶۰۱

پمپئو برای شرکت در نشست آ سه آن به سنگاپور می رود

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در نشست آ سه آن و گفت و گوهای منطقه ای از 10 مرداد به مالزی، سنگاپور و اندونزی سفر می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت سخنگوی این وزارت خانه روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: مایکل پمپئو 11 تا 12 مرداد در کوالالامپور متعاقب انتقال مسالمت آمیز و تاریخی دولت این کشور، با مقامات ارشد مالزی درباره تقویت همکاری های جامع و پیشبرد منافع اقتصادی و امنیتی مشترک که بر پایه ارزش های دمکراتیک قوی بنا نهاده شده است، گفت و گو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، وزیر خارجه آمریکا از 13 تا 14 مرداد هم در سنگاپور خواهد بود تا در نشست سالانه وزیران خارجه عضو آ سه آن برای حمایت از دیدگاه آمریکا از ایندو-پاسفیک(اقیانوس هند و آرام) آزاد و باز شرکت کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در نشست منطقه ای آ سه آن، نشست وزیران آسیای شرقی و نشست وزیران آ سه آن-آمریکا، پمپئو همکاری ما را در مورد چالش های مهم امنیتی منطقه، تقویت تعهد ما برای همکاری منطقه ای، تاکید دوباره تعهد آمریکا به به آسه آن، دوستان و متحدان ما تاکید می کند.
نوئرت اضافه کرد: وزیر خارجه همچنین درباره تعهد مشترک ما در زمینه خلع سلاح هسته ای کامل و تایید شده از کره شمالی گفت و گو خواهد کرد. حمایت از نظم قانونی در دریای چین و مبارزه با تروریسم نیز دیگر مباحث مطرح شده خواهد بود.
وی همچنین از دیدار وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر و وزیر خارجه سنگاپور خبر داد که درباره تقویت روابط دوجانبه و نقش مهم سنگاپور به عنوان رئیس فعلی آ سه آن تبادل نظر خواهند کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جاکارتا پایتخت اندونزی مقصد دیگر پمپئو خواهد بود که در آنجا با توجه به هفتادمین سالگرد ارتباط آمریکا و اندونزی که در سال 2019 خواهد بود، روابط استراتژیک دو کشور مورد تاکید قرار می گیرد.
نوئرت اظهار کرد: پیشبرد امنیت مشترک و اهداف سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه با محوریت آ سه آن و برجسته کردن نقش اندونزی در تحقق روابط باز و آزاد اقیانوس هند-آرام دیگر موضوعاتی است که در دیدار با مقامات جاکارتا مورد توجه قرار می گیرد.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزير خارجه آمريكا آ سه آن سفر به شرق آسيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان