Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در پرونده برادر رئیس جمهور و برادر آقای جهانگیری، قوه قضاییه نتوانسته آن را خوب باز کند و اخیرا برادر جهانگیری را در رسانه ها دیدیم، اظهار داشت: قوه قضاییه نسبت به صاحب منصبان کوتاه نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد پرونده برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول وی، قوه قضاییه قاضی ملاحظه نکرده که برادر رئیس جمهور است، پرونده تشکیل داده و وقتی دیده اتهام متوجه اوست، برای او قرار وثیقه صادر کرده و الان نیز ادامه می دهد. اینکه این موضوع طول کشیده، آنرا قبول دارم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در بعضی پرونده ها زمان بیشتر از زمان منطقی طول می کشد؛ در اینجا چند مانع داریم. باید بگویم که واقعا به میزان ماموریتی که داریم، بودجه، کادر اداری و قضایی نداریم.

اژه ای در ادامه این نشست تصریح کرد: افرادی هستند که محاسبه زمانی که دستگیر می شوند را می کنند. اینها کار را به درازا می کشاند. خیلی وقتها کسانی که تشکیلاتی هستند و موقعیت دارند، کار را به گونه ای انجام نمی دهند که قاضی بتواند فورا آنرا اثبات کند.

وی افزود: مهدی هاشمی به دلیل موقعیت و جایگاهی داشت، از هر پرونده ای در «بازرسی کشور» و «وزارت» اطلاع پیدا می کرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه سخنگوی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز تمام اتفاقات منطقه بی‌ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست و جنگ‌افروزی و تلاش دشمنان دشمنان برای سلطه بر این منطقه مهم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم. 

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا در سده های گذشته پرتغالی ها و در عصر کنونی آمریکایی ها در این منطقه حضور دارند. 

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: امروز تمام اتفاقات منطقه بی‌ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست و جنگ‌افروزی و تلاش دشمنان دشمنان برای سلطه بر این منطقه مهم است. 

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق این خلیج به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراثشان نگهداری کرده و می کنند. 

حسینی با اشاره به فرهنگ 8 هزار ساله خلیج فارس گفت: پرتغالی ها 117 سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز 10 اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد. 

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند. 

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند. 

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷