Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان گفت: با وجود آنکه هرمزگان مقصد سفر بسیاری از گروه‌های جهادی است، اما خود گروه‌های استان فعال نیستند به همین دلیل تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره سابقون این بحث را در استان فعال کنیم.

نعیمی، مسئول بسیج دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: به دلیل شرایط و محرومیتی که در روستاهای استان هرمزگان وجود دارد، می توان گفت این روستاها، مقصد بسیاری از گروه‌های جهادی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما متاسفانه در خود  استان گروه‌های جهادی فعالی در حوزه  بسیج دانشجویی نداریم.

نعیمی در ادامه افزود:به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا گروه‌های جهادی در سطح دانشگاه‌های هرمزگان را فعال کنیم. زیرا حضور آنها در مناطق محروم بسیار مثمر ثمر است و بیشتر افرادی که در این اردو‌های جهادی شرکت می‌کنند جذب بسیج دانشجویی می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه افزود:این‌ها دلیلی شد تا پایه برگزاری دوره جهادی تشکیلاتی سابقون پی ریزی شود. این دوره توسط بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان و با همکاری سایر دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: این دوره در دو بازه زمانی به طور مجزا برای خواهران و برادران بسیج دانشجویی برگزار می‌شود. دوره خواهران از ۲۷ مرداد ماه تا اول شهریور و دوره برادران از ۳ شهریور ماه تا ۸ شهریور در روستای کولهرون برگزار می‌شود.

نعیمی، با اشاره به اینکه این دوره در چند محور برگزار می‌شود، ادامه داد: مسائل فرهنگی، عمرانی و آموزشی در اردوی خواهران در اولویت خواهد بود و در دوره برادران فعالیت عمرانی در راس کارها قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج برادران با اشاره به اینکه این دوره اهداف مهمی را با خود به همراه دارد، ادامه داد: در این دوره علاوه بر جهادی بودن، کادر سازی نیروی جهادی و تشکیلاتی نیز مد نظر قرار دارد و یکی از اهداف مهم این است که مسئولان بسیج علاوه بر حضور در اردوی جهادی، مهارت‌های اولیه اصول تشکیلاتی را یاد بگیرند تا پس از حضور در دانشگاه‌های خود فعالیت جهادی را در دانشگاه محل تحصیل خود پر رنگ کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر برای بهتر برگزار شدن این دوره اساتید مجربی از شهر‌هایی مانند قم دعوت شده اند تا در  زمینه خودسازی تشکیلاتی و در بحث تهذیب نفس کلاس‌هایی را برای دانشجویان برگزار کنند.

نعیمی با اشاره به اینکه ثبت نام این دوره‌ها آغاز شد است، ادامه داد:بیش از ۱۲۰ نفر برای این دوره ثبت نام کرده اند، اما اعزام به این اردو گزینشی است و تمامی ثبت نام کنندگان باید در مصاحبه شرکت و پس از قبولی در آن ۸۰ نفر انتخاب و به این اردو اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان در ادامه تصریح کرد: قرار است برای این اردو مسئولان استانی نیز دعوت و در این دوره حضور پیدا کنند تا از نزدیک با مشکلات روستا‌های محروم استان آشنا و به دنبال حل مشکلات آن‌ها باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد