Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:02:45 GMT

سیستان و بلوچستان رتبه نخست پرورش شتر را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۲۱۲۴

سیستان و بلوچستان رتبه نخست پرورش شتر را در کشور دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نیمی از جمعیت شتر در کشور را دارا است به همین دلیل این استان در پرورش شتر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و قطب پرورش این دام در ایران محسوب می‌شود. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات حسین سرابندی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: در حال حاضر  75 هزار نفر در این استان نگهداری می‌شود که از این تعداد 50 درصد مولد و مابقی گوشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان 5 واحد پرواربندی صنعتی شتر با ظرفیت 780 نفر در هر دوره ، 53 مرکز پرورش شتر شیری روستایی با ظرفیت 909 نفر شتر در هر دوره و 13 واحد پروار بندی شتر کوچک روستایی با ظرفیت 237 نفر در هر دوره در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سند توسعه پرورش شتر و با هدف ساماندهی، هویت دار کردن و اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق بیش از 38 هزارنفر شتربومی استان با تخصیص بیش از 5 میلیارد ریال اعتبار پلاک کوبی شده است.

وی بیان کرد: در راستای سند توسعه پرورش شتر تاکنون اقدامات زیادی انجام شده که می‌توان به هویت دار کردن شتر، ایجاد جایگاه بهداشتی سنتی در مناطق مستعد، ایجاد واحدهای بهداشتی صحرایی و احداث مراکز جمع آوری و فرآوری شیر شتر اشاره کرد.

وی گفت: در مناطق مستعد شامل شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر، زاهدان، نیمروز و میرجاوه 11 جایگاه بهداشتی سنتی با اعتبار بالغ بر 7 میلیارد تومان دیده شده است.

وی در مورد مراکز جمع آوری و فرآوری شیرشتر در سیستان و بلوچستان گفت: قرار است که 40 مرکز جمع آوری و فرآوری شیر شتر در مناطق پرورشی ساخته شود که از این تعداد 8 مرکز در حال احداث است.

سرابندی تصریح کرد: سال گذشته بیش از  2هزار و 330 تن گوشت شتر در استان تولید شد همچنین از ابتدای سال  3 هزار و 860 نفر شتر بومی سیستان و بلوچستان به صورت زنده به استان‌های یزد، اصفهان، قم و تهران حمل شده است. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت اظهار کرد: بزرگترین نیاز گوشت شتر در کشور از این استان وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور