Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت از شناسایی سالانه ۴۰ مورد مبتلاء به هپاتیت درشهرستان تربت حیدریه خبرداد.

محمد رضا اعتصامی راد کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با بیان این موضوع که سالانه در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه۳۰ تا۴۰ مورد بیمار مبتلاء به هپاتیت شناسایی می شوند افزود: بیشترین نوع هپاتیت که افراد در شهرستان با آن درگیر میشوند نوع B آن میباشد ،که البته انتظار می رود حدود کمتر از ۲ درصد جمعیت ( حدود ۷۰۰۰ نفر ) آلوده به ویروس هپاتیت B در جمعیت تحت پوشش دانشگاه وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در تعریف این بیماری بیان کرد:هپاتیت از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است که میتواند دراثر عوامل مختلف از جمله بسیاری از داروها، ویروس های مختلف و بیماری های ژنتیکی پدید می آید.

 

اعتصامی راد خاطر نشان کرد: بیماری هپاتیت میتواند بدون علامت باشد ویا علایمی بسیار شدید همراه با گرفتاری شدید کبدی ایجاد کندو از این جهت اگر درمان نشود یا فرد مبتلا دیر متوجه شود یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان کبد در فرد است.

 

کارشناس مبارزه با بیماری ها ضمن اشاره به باور غلط رایج در بین مردم مبنی بر زردی زدن برای درمان زردی که در واقع یک اختلال کبدی به علل مختلف از جمله هپاتیت می باشد، تاکید کرد: حتی در طب سنتی این موضوع تایید نشده است و استفاده از وسایل غیر بهداشتی در این روش خود باعث عامل انتقال بسیاری از بیماری ها از جمله هپاتیت می باشد، انتقال از راه خون و فرآورده های خونی،مادرآلوده به نوزاد، تماس جنسی حفاظت نشده و خارج از چارچوب زناشویی، اقدامات دندانپزشکی در مراکز غیر بهداشتی، انجام خالکوبی و تاتو، استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک و مسواک مشترک از راههای انتقال هپاتیت B می باشد.

 

وی ادامه داد: اگر افرادی سابقه یکی از رفتارهای فوق را دارد یا اینکه در خانواده یک فرد مبتلا به هپاتیت دارند، بهتر است نسبت به انجام آزمایش هپاتیت اقدام کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روزنامه های ورزشی سوریه کنکور۹۷ روزنامه همایش فوتبال ایران خراسان جنوبي اردبیل کانون های مساجد هپاتیت شناسایی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه