Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر مصالح ساختمانی مصرفی در بروجرد از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: این مشکل باید ریشه‌ای حل شود و از سرچشمه جلوی فعالیت این کارگاه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی که مجوز استاندارد ندارند گرفته شود.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد ادامه داد: صدور مجوز استاندارد راهکاری اصولی است که از این طریق می‌توان این واحدها را به تولید استاندارد رساند، در غیر این صورت تولید و فروش مصالح ساختمانی غیراستاندارد می‌تواند تبعات منفی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح با اشاره به ایجاد کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی اعم از دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور حل مشکلات، اظهار داشت: مقررشده است تمامی کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی ظرف حداکثر سه ماه به اداره استاندارد مراجعه کرده و نسبت به مجوز استاندارد مربوط به تولید مواد ساختمانی اقدام کنند.

وی بابیان اینکه اگر کارگاه‌ها به گرفتن مجوز استاندارد اقدام نکنند از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت پلمپ خواهند شد، افزود: مالکین ساختمان‌های در حال اجرا فقط مجاز به استفاده از مصالح دارای استاندارد هستند و مهندسین ناظر یا مجریان ذیصلاح می‌بایست از خرید مصالح از کارگاه‌های مجاز مطمئن باشند در غیر این صورت نباید استحکام سازه را تائید کنند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در حال حاضر حدود ۵۶۰ کارگاه تولید مصالح ساختمانی در سطح شهرستان وجود دارد که باید مجوز استاندارد بگیرند، یادآور شد: کارگاه‌های تولیدی به‌ویژه بتن آماده، تیرچه‌بلوک و یونولیت سازها باید استانداردسازی شوند.

کد خبر 4364435

منبع: مهر

کلیدواژه: بروجرد مصالح ساختمانی بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد یاسوج خرم آباد شهرکرد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بین دستگاهها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.

هر یک از این دستگاه ها به ترتیب 24.3 درصد، 17.6 درصد، 8.4 درصد و 3.3 درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 12.7 درصد، 12.7درصد، 10.6 درصد و 8.8 درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی