Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور استاندار خوزستان 4 پروژه در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست در دزفول افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی، ساخت نمایشگاه بین المللی دزفول و طرح فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همچنین افتتاح تصفیه‌خانه کارخانه خمیرمایه دزفول با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طراحی پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول خط سورتینگ میوه، سردخانه، صنایع بسته‌بندی، ساختمان گمرک و استاندارد و سایر تاسیسات مورد نیاز پیش بینی شده است.

برای ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول 500 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

نمایشگاه بین المللی دزفول نیز که شامل 12 هزار مترمربع سالن سرپوشیده و فضای روباز و سالن همایش با ظرفیت یک هزار و 500 نفر می باشد با صرف 450 میلیارد ریال در 2 فاز احداث می شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین کلنگ زنی این 2 طرح که در ابتدای جاده سردشت دزفول برگزار شد بر توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و صنایع جانبی در راستای توسعه صادرات شمال خوزستان تاکید کرد.

سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک تولید می شود که با احداث پایانه صادراتی در شمال خوزستان امکان صادرات بخش زیادی از این محصولات به خارج از کشور فراهم می شود.

همچنین با حضور استاندار خوزستان تصفیه خانه کارخانه خمیر مایه دزفول که با صرف 120 میلیارد ریال احداث شده و نقش مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت سالن همایش کشاورزی گمرک محیط زیست نمایشگاه بین المللی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق