Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@00:06:54 GMT

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: علت حادثه یخ زدگی بود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۳۱۱۷

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: علت حادثه یخ زدگی بود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بر اساس مستندات و مدارک تیم کارشناسی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هواپیما دچار یخ‌زدگی شده است، از طرفی تا کنون ۱۰ مورد سابقه یخ‌زدگی از این نوع هواپیما در کل دنیا مشاهده شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین جزئیات از بررسی علل سقوط هواپیمای (ATR) شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: نشستی را در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور کمیته بررسی سانحه متشکل از ۵ کارگروه، مسئولان سازمان هواپیمایی، هیئت رئیسه فراکسیون مجلس، مشاوران و کارشناسان مربوطه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته بررسی سانحه چندین دلیل را برای سقوط هواپیما بیان کردند که یکی از دلایل امواج کوهستان است، اما کارشناسان مجلس این دلیل را باور ندارند و معتقدند امواج کوهستان تاثیری بر سقوط هواپیما نداشته است چراکه قبلا این نوع هواپیما در کل دنیا سابقه سقوط به علت امواج کوهستان را نداشته است همچنین موضوع امواج کوهستان را که آیا می‌تواند دلیلی برای سقوط باشد را با تیمی که از فرانسه برای بررسی علت حادثه به ایران آمده بودند مطرح کردیم که نظر آن‌ها نیز این بود که امواج کوهستان نمی‌تواند خیلی اثرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز در خصوص علت اصلی سقوط هواپیما اظهار داشت: بر اساس مستندات و مدارک تیم کارشناسی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هواپیما دچار یخ‌زدگی شده است، از طرفی تاکنون ۱۰ مورد سابقه یخ‌زدگی از این نوع هواپیما در کل دنیا مشاهده شده است که این خود می‌تواند دلیلی برای قبول این ادعا باشد، نظر کارشناسان ما یخ‌زدگی آب است.

وی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی در سقوط هواپیمای آسمان چه کسانی هستند، اظهار داشت: تیم بررسی سانحه هواپیمایی معتقدند درشرایط بد آب‌وهوایی منطقه در آن زمان نباید اجازه پرواز به هواپیما داده می‌شد که مسئول مستقیم آن ناظر اصلی سازمان هواپیمایی و بعد از آن شرکت هواپیمایی آسمان است.

وی در پایان گفت: در این جلسه مسئولین هواپیمایی و کارشناسان مجلس گزارشات خودشان را ارائه دادند که مستلزم بررسی بیشتری است و بعد از بررسی نتیجه گزارش کمیسیون به صحن مجلس و به قوه قضائیه برای تکمیل پرونده و رسیدگی ارسال می‌شود.

شایان ذکر است که روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، هواپیمای مسافربری مسیر تهران به یاسوج متعلق به خطوط هواپیمایی آسمان در منطقه سمیرم در جنوب اصفهان به کوه دنا در منطقه کوهستانی پادنا برخورد کرد که متاسفانه باعث کشته شدن همه۶۰ مسافر و ۴ خدمه پروازی هواپیما شد.

منبع: راه‌دانا

انتهای پیام/4001

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد