Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم ورود  5 فروند هواپیمای ATR با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان هواپیمایی کشور توسعه صنعت حمل ونقل هوایی است، گفت: در طی سالهای گذشته به دلایل متعدد سازمان هواپیمایی نتوانسته در توسعه این صنعت موفق باشد، به همین دلیل یک توسعه ناهمگن در این صنعت شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه ناهمگن باعث توسعه هوانوردی در شهرهای خاص شده است، گفت: هم‌اکنون 14 فرودگاه ، 90 درصد از پروازها را در اختیار دارند و تنها 10 درصد از پروازها در 60 تا 70 فرودگاه کشور انجام می‌شود که این بی‌نظمی در صنعت هواپیمایی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

عابدزاده ادامه داد: نحوه استفاده از هواپیماهای ATR بسیار متفاوت است و در چنین شرایطی بیشتر برای فرودگاه‌های کوچک و محلی قابل استفاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید این ساختار ضعیف صنعت هوانوردی اصلاح شود گفت: برای اصلاح این صنعت، هواپیماهای ATR بسیار مناسب و کارآمد است.

وی افزود: در گذشته حمل و نقل هوایی توجهی به توسعه پروازهای منطقه‌ای نداشته و ما تنها هواپیماهای بزرگ و پهن‌ پیکر را وارد کشور می‌کردیم.

عابدزاده بیان کرد: سازمان هواپیمایی از هر سرمایه‌گذاری که بخواهد پروازهای منطقه‌ای را توسعه دهد، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به انواع هواپیماهای کوچک برای پروازهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا بیش از 5 تا 6 نوع هواپیما‌ی کوچک برای پروازهای منطقه‌ای وجود دارد که این هواپیماها شامل هواپیماهای جت روسی، برزیلی و ژاپنی و در بخش دوم شامل هواپیماهای کانادایی و ATR های ایتالیایی و فرانسوی است.

وی تاکید کرد: کشور ایران هیچ گزینه‌ای به جز توسعه پروازهای منطقه‌ای با هواپیماهای سری دوم ندارد، زیرا که ATRها برای هر 500 کیلومتر پرواز اقتصادی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از انقلاب سیاست‌های حمایت از پروازهای منطقه‌را دنبال می‌کردیم گفت: پیش از انقلاب 30 فروند هواپیمای ملخی داشتیم که 5 فروند آنها تنها در آبادان و برای جابجایی کارکنان شرکت نفت استفاده می‌شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برخی از اظهاراتی که بال‌های ATR یخ می‌زند گفت: این اظهارات 50 سال پیش مرده است و این هواپیماها برای آسمان شهرهای مختلف ایران مناسب هستند.

عابدزاده با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی ضعیف‌ترین سوددهی را در بین 20 صنعت سودده دنیا دارد، گفت: با این وجود صنعت هوانوردی بر توسعه مناطق مختلف بسیار مؤثر است.

وی تاکید کرد:‌هم‌ اکنون محدودیت پروازی برای همه هواپیماها به ویژه برای هواپیما‌های ATR وجود دارد و در چنین شرایطی محدودیت پروازی از ذات هواپیماهاست، بنابراین مقایسه ATR با سایر هواپیماها صحیح نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به فعالیت کمیسیون سانحه اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد از وزارت راه و شهرسازی ایراد می‌گیرند که چرا کمیسیون سانحه وجود ندارد و من در اینجا می‌گویم که این کمیسیون به صورت مستقل عمل می‌کند.

عابدزاده گفت: هم‌اکنون از حداکثر ظرفیت‌های کشور برای اداره تحریم‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ایران هیچ گزینه‌ای به جز توسعه پروازهای منطقه‌ای با هواپیماهای سری دوم ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

‌روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد اعلام کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم آباد امروز، جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی در خرم آباد، به مبدا بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم‌آباد اعلام کرد: پرواز ساعت 15 امروز به شماره پروازی 1006 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت