Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@07:20:45 GMT

اعطای جوایز روز حقوق بشر اسلامی به 8 فعال حقوق بشری

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۵۷۴۶

اعطای جوایز روز حقوق بشر اسلامی به 8 فعال حقوق بشری

معاون امور قضایی ستاد حقوق بشرقوه قضائیه در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: ستاد حقوق بشر تلاش کرده که ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در زمینه صیانت از کرامت انسانی را توسعه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، خسرو حکیمی در بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: همانگونه که در قطعنامه تصریح شده است بر اساس شریعت اسلامی حقوق بشر ناشی از کرامت و ارزش والای انسان و کمال حقیقی اوست و با توجه به مسائل مهم جاری و در شرایط امروز توسل به حقوق بشر اسلامی می‌تواند ضمن مقابله با استفاده سیاسی و ابزاری از مقوله حقوق بشر و رهیافت‌های دوگانه و زیرپا گذاشتن کرامت انسانی، از حقوق مسلمانان در سراسر جهان نیز دفاع نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در طول فعالیت مستمر خود همواره تلاش نموده، ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در زمینه صیانت از کرامت انسان‌ها در ابعاد مختلف را توسعه دهد. در این راستا ستاد همگام با گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون امور قضایی ستاد حقوق بشرقوه قضائیه با بیان اینکه جایزه حقوق بشر اسلامی جایزه‌ای است که به مدافعان حقوق بشر مسلمانان که از آن به شیوه‌های نوآورانه حمایت کرده و آن ترویج می کنند و همچنین مسلمانانی که حقوق آنها توسط دولت‌ها نقض می شود، اهداء می‌گردد، گفت: این جایزه می‌تواند به یک فرد(زن یا مرد)، سمن، سازمان یا نهادی که نقش موثری در دفاع از حقوق مسلمانان ایفا نموده یا خود قربانی نقض حقوق بشر می باشد، تعلق گیرد.

حکیمی افزود: کمیته اعطای حقوق بشر اسلامی مرکب از دبیر ستاد به عنوان رئیس کمیته، معاون دبیر ستاد به عنوان دبیر کمیته، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی و معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به عنوان اعضای کمیته به بررسی سوابق کاندیدها می‌پردازد و از بین آنها یک یا چند کاندید را جهت دریافت جایزه انتخاب می‌نماید.

وی گفت: اولین جایزه حقوق بشر اسلامی همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره آن در 14 مرداد 1393 طی مراسمی با حضور ریاست قوه قضائیه به مدیر بیمارستان کودکان النصر غزه اعطا گردید. البته نظر به عدم امکان خروج مدیر بیمارستان از منطقه نمایندگان جنبش جهاد اسلامی و حماس در تهران به نمایندگی از وی جایزه را دریافت نمودند.

معاون امور قضایی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: دومین جایزه حقوق بشر اسلامی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در چهاردهم مرداد 1394 با بررسی سوابق کاندیداهایی از کشورهای مختلف به شیخ خالد عبدالوهاب ملّا، رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق دارای دکترا در رشته علوم قرانی از بیروت و عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی به خاطر تلاش‌ها و اقدامات برجسته ایشان به دلیل نقش چشمگیر در افشای موارد نقض حقوق بشر مردم یمن در جریان حملات نیروهای خارجی و همچنین انتقال کمک‌های بشردوستانه و نجات قربانیان و شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه و عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دارای دکترای فقه شافعی از دانشگاه مطالعات اسلامی به دلیل تلاش‌ها و اقدامات برجسته ایشان در وحدت میان مسلمانان و مقابله با افراط‌گری و جریانات تکفیری اعطا شد.

وی در رابطه با سومین جایزه حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: کمیته اعطای جایزه در سال 1395 با بررسی سوابق کاندیداهایی از کشورهای مختلف به اجماع تصمیم گرفت سومین جایزه را به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رئیس مجلس علمای شیعی بحرین، به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان به صورت مسالمت‌آمیز و تلاش برای پیشبرد اصول مردم‌سالاری دینی و نیز ایفای نقش مهم در تدوین بندهای اسلامی قانون اساسی در زمان ریاست هیات دینی بحرین و همچنین تاسیس جمعیت بیداری اسلامی و جمعیت اسلامی روشنگری و مجلس دانشی اسلامی و سرکار خانم آرزو مرالی دبیرکل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی اعطا کند.

حکیمی در ادامه اظهار کرد: چهارمین جایزه حقوق بشر اسلامی – کمیته اعطای جایزه در 14 مرداد 1397 (امروز) پس از بررسی سوابق کاندیداهای کشورهای مختلف تصمیم گرفت، چهارمین جایزه را به آقای علی لینتاد دارای دکترای پزشکی رئیس بنیاد اسلامی اورته‌‌هاگن نروژ، رئیس جمعیت اسلامی اسلو و عضو مجمع جهانی اهل بیت به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه از جمله خدمت به آوارگان فلسطینی، تاسیس کودکستان و مدرسه ابتدایی اسلامی در نروژ، دبیرستان رایگان اورته‌هاگن برای بانوان مهاجر و محروم، تهیه و پخش برنامه‌های مذهبی در زمینه اسلام و تشیع به زبان نروژی در رسانه‌ها،‌ راه‌اندازی مجله ویژه مسلمانان به زبان نروژی و تاسیس سایت اسلامی و شیخ عکرمه سعید صبری امام مسجدالاقصی، دارای دکترا از دانشگاه الازهر، رئیس هیأت عالی اسلامی قدس، عضو کمیته بین‌الملل دانشگاه الازهر، عضو موسسه انجمن مساجد اسلامی جهان و دارای مقالات و کتب متعدد در حوزه الاهیات، حدیث و مسئله فلسطین به دلیل تربیت طلاب، پیشگام در دفاع از هویت اسلامی قدس و مقابله با نقشه‌های صهیونیستی جهت تغییر یافت و هویت قدس شریف و دفاع از اجرای فرایض دینی مسلمانان فلسطین و قدس و آقای رکن‌الزمان انصاری هماهنگ‌کننده اصلی مدرسه کودکان روهنیگیایی اعطا نماید.

انتهای پیام/4009/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس ستاد دهه کرامت کشور در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در شیراز گفت: روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) در ششم ذیقعده و روز تکریم امامزادگان (ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می‌دانند، در مورد اولیای الهی بیشتر صحبت شود.
خدا داده با تاکید بر اینکه مراسم‌ها و برنامه‌های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می‌شود، گفت: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور انجام شد، ساز و کاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی و هماهنگی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.
رئیس ستاد دهه کرامت کشور هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک نهاد‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت ذکر و تاکید کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در این نشست برنامه ریزی‌ها و کار‌های خوبی انجام شده است و شیراز علاوه بر سابقه ادبی و گردشگری به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده ضمن اینکه نقش آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهاد‌های مختلف در جریان است.
خداداده گفت: امسال محوریت دهه کرامت با موضوع حجاب و عفاف و همچنین عزت و کرامت مردم در پی پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح به رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد
راهپیمایی دختران فاطمی، محفل انس با قرآن، پیاده رویی از شهر‌های مختلف به سمت حرم مطهر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس است.
دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و پایان آن ولادت امام رضا علیه السلام است.
پنجمین روز دهه کرامت مصادف با ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) در نظر گرفته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس