Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

ازدواج پسر با دختر بزرگتر؛ خوب یا بد؟

یک دکترای روانشناسی عمومی گفت: امروزه گرایش مردان به ازدواج با زنانی بزرگتر از خودشان بیشتر شده است که این ازدواج پیامد‌های مثبت و منفی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدنی گوارا که عوارض درمان سرطان سینه را خنثی می‌کند

یکی از عوارض شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه، حس طعم بد در دهان است و به كمك يك نوشيدنى مى توان اين عوارض را خنثى كرد.

دیابت و پسوریازیس را با خام گیاه‌خواری درمان کنید/ گیا‌ه‌خواران چه خوراکی‌هایی می‌خورند؟

مدیر انجمن تغذیه طبیعی مهر زمین گفت: خام گیاه خواری در درمان دیابت و پسوریازیس موثر است.

مشکلات ارزی که نفس شرکت‌های دانش‌بنیان را بند آورده است/ واردات مواد اولیه تجهیزات پزشکی سدی محکم در برابر تولید

بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای وارد کردن مواد اولیه خود مشکلات بسیاری دارند و این مسئله به تولید ملی آسیب رسانده است.

علائم گرمازدگی را بشناسید/ فرد گرمازده را چطور از مرگ نجات دهیم؟

کارشناس غذا و دارو علوم پزشکی ایران در خصوص گرمازدگی و علائم آن توضیحاتی داد.

لباس‌های قدیمی‌تان را در استارت آپ‌ها بفروشید و پولدار شوید

یکی از استارت آپ‌ها موفق به طراحی سامانه‌ای شده است که در آن می‌توانید لباس‌های قدیمی خود را بفروشید و به کسب درآمد بپردازید.

مسکنی طبیعی برای مهار درد‌های استخوانی

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در تسکین درد‌های آرتریت، استخوانی، رفع گرفتگی عضلات و بهبود گردش خون موثر دانست.

فردا؛ آغاز انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۷

مشاور سازمان سنجش گفت: انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۷ از فردا از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اردو‌های دانش آموزی تا هفته آینده

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اردوهای دانش آموزی تا هفته آینده خبر داد.

سوالات خود در زمینه «بواسیر» را اینجا مطرح کنید

سوالات خود را از امروز در زمینه «بواسیر» از ما بپرسید تا پاسخ آن را از متخصصان جویا شویم.

عامل جدید ابتلا به سرطان کلیه کشف شد

دانشمندان در یافته‌های جدید خود عامل درمان یکی از انواع سرطان‌ها را کشف کردند، آنها متوجه شدند این تغییر به تغذیه مواد مغذی در تومور کمک می‌کند.

کدام داوطلبان کنکوری مشمول سهمیه ویژه می‌شوند؟

مشاور سازمان سنجش گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برخی داوطلبان کنکور ۹۷ سهمیه ویژه در نظر گرفته شده است.

تصویری و تلفنی، آنلاین از پزشکان مشاوره بگیرید

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: به کمک سامانه‌ای آنلاین مردم می‌توانند مشاوره پزشکی تصویری و تلفنی بگیرند.

اجباری برای وجود کارتخوان در مطب پزشکان نداریم

شهریاری با بیان اینکه از نظر قانونی پزشکان هیچ اجباری مبنی بر داشتن دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود ندارند، گفت: به همین دلیل دستگاه‌های ذیربط نمی‌توانند نسبت به این مسئله اعتراضی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند. برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی که اسفند سال گذشته برگزار شد، ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: سازو کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.

۲۴۰ هزار ردیف استخدامی آموزش و پرورش در دو سال

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند؛ طی دو سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.

وی تأکید کرد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.

رویکرد آزمون‌های بین‌المللی با روش‌های مدارس ایران متفاوت است

طریفی حسینی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز گفت: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.

نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قدرتمند دنیا

وی گفت: باید توجه داشت که نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد و در المپیادهای جهانی بیش از ۲۰ مدال طلا داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: در ایران تنوع قومیتی، فرهنگی و زبانی داریم و آزمون تیمز و پرلزمتناسب با شرایط فرهنگی و جغرافیایی ایران نیست و به دنبال طراحی آزمون بومی هستیم.

طریفی حسینی در پاسخ به این پرسش که دلایل نتایج ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در بحث ریاضی و علوم در آزمون‌های بین المللی چیست، آیا هیچ بخشی نگران این عملکرد ضعیف نشده است؟ گفت: مطالعات بین المللی از جوانب مختلف مورد نقد هستند چون سوالات متناسب با نظام آموزشی کشورها نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مطالعات بین المللی می‌خواهند تمام نظام‌های آموزشی را مشابه کنند و کشورها باید خود را با شاخص‌های آنها تطبیق دهند؛ هم اکنون کشورهای مختلف دنیا متقاضی جذب فارغ التحصیلان مدارس ایران برای تحصیل در دانشگاه‌های خود هستند.

وی بیان کرد: روند اٌفت عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی از گذشته وجود داشته است البته چند برنامه را برای تقویت سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا کردیم از جمله طرح خوانا همچنین در مناطق دو زبانه طرح زبان‌آموزی پایه اول دبستان را اجرا کردیم.

سطح سواد دانش‌آموزان در مقایسه با گذشته افزایش یافته است

طریفی حسینی درباره اینکه اگر بخواهیم سطح سواد دانش‌آموزان امروز را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کنیم، آیا سطح سواد افزایش پیدا کرده است؟ گفت: قطعاً می‌گویم افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا برای این موضوع ارزیابی و مستنداتی دارید، گفت: هم اکنون نوع سواد متفاوت شده است، در گذشته خواندن و نوشتن مطرح بود البته هم اکنون هم توانایی نوشتن جزوی از سواد است اما دنیای امروز برمهارت تأکید دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سنجه‌ای وجود دارد که بتوانیم عملکرد آموزش و پرورش را بسنجیم؟ عنوان کرد: سند تحول بنیادین چشم انداز را روشن کرده است و ایران می‌تواند جزو کشورهای پیشرو در نظام‌های آموزشی باشد چون سطح پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است و در حوزه کیفیت، استانداردهای آموزشی مدارس ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست همچنین تعداد معلمانی که امسال استخدام کردیم به اندازه تمام معلمان کشورهای اسکاندیناوی است.

طریفی حسینی ادامه داد: پراکندگی که در ایران به لحاظ زیر ساخت‌های آموزشی وجود دارد و سازو کار تأمین نیروی انسانی، بینظیر است و در مطالعات یونسکو، ایران به عنوان الگو در میان کشورهای منطقه مطرح می‌شود. ایران در برخی حوزه‌های آموزشی و سلامت، حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229641 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم ؟ | شایع ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه