Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@23:53:46 GMT

انتخاب رشته کنکور ۹۷ بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۴۶۸۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، دواطلبان کنکوری سراسری سال ۹۷ می‌توانند از امروز بعد از ظهر با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به انتخاب رشته کنند. ضمن اینکه آن دسته از داوطلبانی که در آزمون حضور نداشتند و می‌خواهند از طریق رشته‌های بدون آزمون و یا با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند امروز می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته نماند که دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ هم در باجه‌های روزنامه فروشی‌ها و هم بر روی سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در روزهای ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۹۷ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند حداقل ۱۵۰ کدرشته محل را از میان کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروه‌های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

گفتنی است؛ از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب ثبت‌نام کننده در کنکور ۹۷ تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تنها ۱۵۰ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند. در واقع ۹۹.۹۸ درصد از حاضرین جلسه آزمون، مجاز به انتخاب رشته هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه انتخاب رشته کنکور 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کنکور 1403 در بجنورد

به گزارش صدای ایران از جمهوری اسلامی،در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری