Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:25:41 GMT

تشرف جوان بهایی کرجی به دین اسلام

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۶۶۸۰

تشرف جوان بهایی کرجی به دین اسلام

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، یک جوان مستبصر بهایی ساکن کرج با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن برائت از فرقه ضاله بهائیت و بیان شهادتین، به دین مبین اسلام و مکتب تشیع گروید.
این جوان بهایی در خصوص علت انتخاب دین اسلام، اظهار کرد: بسیاری از اعتقادات در بهاییت برایم تاریک بود و با وجود پیگیری‌هایی که داشتم، جواب سؤال‌هایم را از بزرگان این فرقه دریافت نمی‌کردم، تا جایی که احساس کردم در پاسخ به این پرسشگری‌ها، بازی داده می‌شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبق رسوم بهاییت، در سن پانزده‌سالگی، برگه‌ای به ما دادند که گواهی بدهیم با صحت عقل و اختیار، این مکتب را انتخاب می‌کنیم، درحالی‌که این‌گونه نبود و اگر با اختیار و آگاهی انتخاب می‌شد، الآن برای تشرف به دین اسلام اینجا نبودم.
در این دیدار امام جمعه کرج با تبریک به این جوان به دلیل انتخاب دین الهی اسلام، گفت: اصل اساسی در گرویدن به اسلام، این است که انتخاب شما واقعاً با استدلال، برهان و یقین باشد، چون کسی که چیزی را با استدلال پذیرفت و به آن اعتقاد پیدا کرد، تا آخر پای آن می‌ایستد ولی کسی که چیزی را با تحمیل پذیرفته با کوچک‌ترین فشار و سختی از آن خارج می‌شود.
آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی ضمن توصیه و دعوت این جوان به مطالعه کتب شیعه، گفت: مقید و اهل مطالعه باشید و مواظبت کنید که وقتتان از دست نرود،راجع به موضوعات شیعی به‌خصوص در کتاب‌های شهید مطهری و آیت‌الله مصباح مطالعه کنید؛ در این صورت بعد از مدتی، یک مجموعه‌ی عالی از دانسته‌ها خواهید داشت که استدلالی برای تقویت بنیان‌های فکری‌تان خواهد بود و کمکتان می‌کند که در این راه متزلزل نشوید.
وی با اشاره به آیه «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» به‌عنوان یکی از مبانی اسلامی، افزود: اینکه قرآن کریم بیان می‌کند که در پذیرش دین اکراهی نیست، یعنی فرد ابتدا با تحقیق و بر اساس اختیار، دین خود را انتخاب می‌کند؛ البته وقتی آن را پذیرفت باید ملتزم به قوانین آن‌هم باشد و احکامی چون نماز، روزه، و رعایت حلال و حرام و امثال ذالک را نیز به‌جای آورد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: بحث عمده دین اسلام، محبت است و حتی در بعضی موارد که سخت می‌گیرد نیز مبنای آن، محبت است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از سختگیری‌های خداوند برای تربیت انسان است و اگر انسان خدای تعالی را به‌خوبی بشناسد، بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی برایش قابل‌تحلیل و درک است.
انتهای پیام./

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن معارف امام جمعه کرج حسینی همدانی بهایی اسلام شیعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است

علی قاسمپور، عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری کرج در دوره ششم این است که مصوبه جذب نیرو به صورت گسترده نداشته و تنها مصوبه جذب نیروی راننده برای اتوبوس های جدید را داشته است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080136 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • نگاه تقریبی شیخ بهایی، وجه امتیاز او به شمار می‌رفت
  • البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • یک جوان چینی به مذهب شیعه مشرف شد