Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@23:02:16 GMT

بهره‌برداری از لوله کشی آب تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۷۸۶۱

بهره‌برداری از لوله کشی آب تهران

روز 30 تیر 1326 نخستین کلنگ لوله‌کشی آب تهران در محله سنگلج (پارک شهر) به زمین زده شد. در سال 1329 طرح اولیه لوله کشی تهران برای جمعیتی معادل 900 نفر اجرا و دو خط لوله فولادی به قطر 40 اینچ و با ظرفیت 242هزار متر مکعب در شبانه روز برای انتقال آب از آبگیر بیلقان به نخستین تصفیه خانه تهران (جلالیه) در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن مجیدی دبیر گروه تاریخ

ایران آنلاین /روزنامه اطلاعات سه‌شنبه بیستم مرداد ۱۳۳۲در گزارشی به فروش آب توسط بنگاه لوله کشی آب تهران می‌پردازد که می‌خوانید.

بنگاه لوله کشی آب تهران از اول ماه جاری اقدام به بهره‌برداری و فروش آب به مصرف‌کنندگان کرده و تاکنون از این راه بالغ بر چهارهزار تومان درآمد داشته که به حساب مخصوص (بهره‌برداری از لوله کشی آب تهران) در بانک ملی ریخته شده است. این برنامه بتدریج با کارهای لوله کشی محلات شهر تکمیل می‌شود و توسعه پیدا می‌کند. درحال حاضر این برنامه اجرا و مأموران فنی و کارگران لوله کشی به منازل مراجعه و آب مصرفی مورد فروش گذارده می‌شود.آبی که فروخته می‌شود از چاه‌های عمیقی که توسط شهرداری حفر شده است تأمین می‌شود.نرخ فروش آب طبق آیین نامه مصوب از قرار متر مکعبی 5 ریال  محاسبه می‌ شود و از روی کنتور که سر لوله‌ها نصب است، تحویل شده بهای آن به‌ صورت تمبرهایی که مشترکان قبلاً کتابچه آن را از باجه‌های مخصوص بنگاه لوله کشی خریداری کرده باشند دریافت می‌شود.باجه‌های بنگاه لوله کشی در نقاط زیر که فعلاً عمل فروش آب انجام می‌گیرد تأسیس شده است. محلات واقع در داخل منطقه‌ای که ما بین خیابان سی متری و خیام قرارداشته و از شمال به خیابان بوذرجمهری و کوچه آقا شیخ هادی و خیابان باباطاهر محدود شده و از جنوب به خیابان شوش منتهی می‌شود. این عمل برای محلات پایین خیابان‌های پهلوی و شاهپور نیز به مورد اجرا گذاشته شده و مرتب ادامه دارد و برنامه کار طوری تنظیم شده که به هر درخواست کننده، 14 روز یکبار می‌توان آب فروخت. فروش آب به ساکنان محلات ما بین سی متری و پهلوی از امروز شروع شد واکیپ‌های سه نفری مرکب از یک کارگرفنی و دو کارگر ساده به کوچه‌ها و خیابان‌های این محلات اعزام شده‌اند. اجرای برنامه فوق در محلات ما بین شاهپور و خیام بزودی شروع خواهد شد.این عمل را سازمان لوله کشی آب به فراخور تدارک و مسائل و ممکنات و بدون اینکه احتیاج به تقاضا باشد به سایر قسمت‌های شهر که شبکه بتدریج تکمیل و تحویل می‌شود و آب مورداطمینان موجود باشد توسعه خواهد داد و البته با انجام انشعابات و توزیع آب تحت فشار دائمی، ترتیب فوق تعطیل خواهد شد. سازمان لوله کشی آب امیدوار است تا هنگام تکمیل شبکه لوله‌کشی، از راه فروش آب بطریق فعلی درآمد قابل توجهی پیدا نماید و بتواند وام خود را به بانک ملی بپردازد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی

دریافت 12 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان منجر به شکستگی لوله آب شد.

کد خبر 6091502

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی