Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نهاوندیان در خصوص مشکلات اخیر اقتصادی می‌گوید باید ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در ۵ سال گذشته تجربه کردیم داشته است و یا تابع انتظارات نسبت به آینده.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درخصوص تغییرات ایجاد شده در مدیریت بانک مرکزی و بسته جدید ارزی دولت گفت: هدف از تغییرات انسجام بیشتر و هماهنگی بیشتر و خدمت کیفی‌تر به مردم و اقتصاد کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود:‌ خود تغییر موضوعیت ندارد، هدف تغییر مهم است. هرگاه تغییر در افراد لازم باشد رئیس‌جمهور تصمیم می‌گیرند و اجرا می‌شود. آنچه به عنوان یک نقطه مثبت پیش روی ما قرار دارد این است که با تشکیل شورای عالی اقتصادی به ظرفیت بالایی از هماهنگی اقتصادی دست یافته‌ایم و طبیعتا وقتی که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه از آغاز فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت هماهنگ عمل کنند برآیند مدیریت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مشکلات اخیر اقتصادی را بیشتر ناشی از چه عواملی می‌داند،  خاطرنشان کرد: اقتصاد یک حوزه‌ای است که ملاحظه بلند مدت در او باید بر ملاحظات کوتاه مدت تَوفق داشته باشد. بر همین اساس آنچه که در روند اقتصادی کشور در 5 سال گذشته می‌بینیم بهبود همه شاخص‌های اقتصادی است؛ هم در تبدیل شدن رشد منفی به رشد مثبت، هم در کاهش بیکاری و هم در افزایش فرصت‌های اشتغال و هم در رابطه با پایین آمدن سود بانکی.

نهاوندیان اضافه کرد:‌ به این جهت باید یک تحلیل‌گر بین آنچه در واقعیت اقتصاد می‌گذرد با آن تصویری که جامعه و فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد می‌کنند، فرق قائل شود. اگر دومی همراه با نگرانی باشد، بلافاصله موجب انتظارات تورمی می‌شود و انتظارات تورمی خود به خود ایجاد تورم می‌کند و این نکته مهمی است که ببینیم مسائل و نوساناتی که در اقتصادمان شاهد هستیم آیا ریشه در واقعیت اقتصادی و روندی که در 5 سال گذشته تجربه کردیم داشته و یا تابع انتظارات نسبت به آینده. آنوقت در شکل‌گیری در آن انتظارت باید ببینم آن عوامل اقتصادی است و یا سیاسی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم فرمانده تیم اقتصادی دولت شما هستید گفت:‌ فرمانده اقتصادی آقای رئیس‌جمهور هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور محمد نهاوندیان کابینه دولت دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند