Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ محمدرضا شرف بیانی با بیان اینکه هر سند و مدرکی که از زمان جنگ به جای مانده برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیار مهم و ارزشمند است افزود: مدارک و اسناد مرتبط با زمان جنگ پراکنده بوده و در هر اداره یا منزلی در استان ایلام می توان آثار و مدارک مکتوب و غیرمکتوبی از زمان جنگ مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه صاحبان و دارندگان این آثار می توانند آنها را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برای تکمیل بخش های باغ موزه دفاع مقدس تحویل دهند یادآور شد: دانش نامه دفاع مقدس مرتبط با جغرافیای جنگ تحمیلی استان نیز در حال تدوین است و تاکنون یک هزار مدخل و منبع برای تدوین آن گردآوری شده و اکنون این دانش نامه در مرحله مقاله نویسی قرار دارد.
سرهنگ شرف بیانی با اشاره به اینکه همچنین از سال گذشته تاکنون 45 عنوان کتاب در استان زمینه جنگ تحمیلی چاپ و منتشر شده و امسال نیز در صدد انتشار هفت جلد کتاب دیگر در این زمینه هستیم افزود:یکی از مهم ترین اسناد زمان جنگ تاریخ شفاهی و خاطرات نسل زمان جنگ است که باید این خاطرات و مطالب که بسیار مهم و ارزشمند هستند گردآوری و تدوین شوند تا برای نسل های آینده باقی بمانند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان در محل ساختمان کنونی بنیاد در حال ساخت است و ۲ مرحله از آن تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
سرهنگ شرف بیانی یادآور شد: با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس در استان ایلام بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی این استان برای نسل های کنونی و آینده مستند سازی و‌ بازسازی می شود.
وی با اشاره به یادمان های دفاع مقدس و شهدای گمنام استان گفت: یادمان های ملی استان از لحاظ امکانات و زیرساخت و اعتبارات ضعیف و نیازمند توجه بیشتر است و برخی از یادمان های شهدای گمنام نیز باید ساماندهی، مرمت، تجهیز و به سازی شوند.
استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی سه هزار شهید تقدیم آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایلام جنگ تحمیلی باغ موزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۷۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد