Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ارائه سیاست‌های مدیریتی مناسب جهت کنترل سوانح و حوادث رانندگی در ایران به کمک رویکرد مدل‌سازی پویایی شناسی سیستم" عنوان طرحی است که توسط محققان کشور انجام شد تا شاهد مدیریت مناسب در حوادث رانندگی باشیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود 1/24 میلیون نفر در جهان در اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و بیش از 50 میلیون نفر دیگر مجروح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث جاده‌ای دلیل اصلی مرگ در بین افراد جوان سنین 29-15 سال است. پیش‌بینی می‌شود که اگر روند به همین گونه پیش رود و هیچ گونه اقدامی انجام نشود، تا سال 2020 سالانه 1/9 میلیون مرگ در جهان در اثر سوانح جاده‌ای صورت خواهد گرفت.

همچنین پیش‌بینی می شود تا سال 2020، تعداد موارد مرگ ناشی از تصادفات رانندگی تا 65 درصد در سطح جهان و تا 80 درصد در کشورهای با درآمد کم یا متوسط افزایش یابد. این در حالی است که تا سال 2020 این میزان در کشورهای با درآمد بالا تا 30 درصد کاهش خواهد یافت. این آمار نشان می‌دهد اتخاذ سیاست‌های مدیریتی مناسب برای کنترل حوادث رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

محققان دانشگاه شهید بهشتی در این رابطه طرحی را با عنوان "ارائه سیاست‌های مدیریتی مناسب جهت کنترل سوانح و حوادث رانندگی در ایران به کمک رویکرد مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم" اجرایی کرده‌اند. این طرح توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی مورد حمایت قرار گرفت.

ارائه سیاست‌ها و راهکارهایی در خصوص کنترل یا کاهش حوادث رانندگی در ایران و نزدیکی به استاندارد جهانی به کمک رویکرد پویایی‌شناسی سیستم، هدف اصلی از انجام این پژوهش است تا با شناسایی مسئله اصلی حوزه حوادث رانندگی در ایران این حوادث کنترل شود.

همچنین شناسایی متغیرهای کلیدی، مهم و اثرگذار در مسئله مورد بررسی و روابط علی- معلولی بین این متغیرها، طراحی مدل پویایی‌شناسی سیستم برای مسئله مورد بررسی، شبیه‌سازی پیامدهای تصمیمات و گزینه‌های مختلف سیاستی از دیگر اهداف پژوهش مد نظر است.

بنابراین در این مطالعه از روش مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم (سیستم دینامیک) یا SD استفاده شده است. از مزیت‌های این روش این است که متغیرهای کیفی که بسیار در سیاست‌گذاری حائز اهمیت هستند، وارد مدل می‌شوند و مدل قادر است رفتارهای واقعی آنها را شبیه‌سازی کند.

تاثیر سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد کنترل تصادفات رانندگی در مدل به آزمون گذاشته می‌شود. خلاصه روش اجرا بدین ترتیب است که با انجام مصاحبه با ذی‌نفعان و خبرگان و استفاده از داده‌های موجود و بررسی متون حوزه مورد مطالعه، اقدام به شناسایی مشکل، مسئله و متغیرهای کلیدی آن شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، پس از مشخص شدن متغیرها و نوع آنها، مجددا با انجام مصاحبه با خبرگان، حلقه‌های علیتی بین متغیرها شکل گرفت. پس از آن متغیرها وارد نرم‌افزارشده و پس از انجام شبیه‌سازی و اطمینان از کارکرد (اعتبار مدل) در پایان سیاست‌های مختلف ارزیابی و شبیه‌سازی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حوادث رانندگي دانشگاه شهيد بهشتي صندوق حمايت از پژوهشگران کنترل حوادث رانندگی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۸۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند