Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، فریدون جعفری روز یکشنبه در نشست خبری افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی پایان نامه های برتر حوزه حقوق شهروندی را شناسایی می کند.
وی ادامه داد: سعی بر این است که همه دانشگاه های کشور اعم از دولتی و غیردولتی در این رویداد مشارکت داشته باشند و از سوی وزارت علوم به همه اعلام رسمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری اظهار داشت: پایان نامه های ١٠ سال اخیر، مرتبط با ٢٢ سرفصل حقوق شهروندی ابتدا در قالب عنوان، نام نویسنده و نام استاد راهنما جمع آوری می شود و در مرحله بعد خلاصه پایان نامه و سپس متن کامل پایان نامه گزارش می شود.
دستیار وزیر علوم افزود: تاکنون 6٣٧ پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری تخصصی با موضوع حقوق شهروندی شناسایی شده است که 6٠6 پایان نامه کارشناسی ارشد و ٣١ رساله دکتری است.
وی اضافه کرد: در مورد حقوق بشر هم تاکنون ٢ هزار و ٣66 پایان نامه ارشد و ١5٨ رساله دکتری تخصصی شناسایی شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: انتخاب آثار برتر از میان پایان نامه های گردآوری شده، نیاز به تیم داوری و تخصصی دارد و قرار است با مشارکت دانشگاه های مختلف متخصصان شناسایی شوند.
دستیار وزیر علوم تصریح کرد: هدف ما توجه ویژه به موضوع حقوق شهروندی در دانشگاه های کشور است زیرا وزارت علوم بر اساس سازوکارهای اجرایی اعلام شده در منشور، وظیفه آموزش حقوق شهروندی را برعهده دارد.
جعفری یادآور شد: آگاهی و آموزش حقوق شهروندی هدف اصلی ما است و سعی بر این است که مطالبه گری از این حقوق در جامعه ایجاد شود البته شرط مطالبه گری از حقوق، آگاهی و اطلاع است.
دستیار وزیر علوم گفت: قرار است پس از شناسایی پایان نامه های برتر، کتابخانه تخصصی حقوق شهروندی برای برنامه ریزی، مطالعات و پژوهش های آتی راه اندازی شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستیار وزیر علوم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین، به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

شورای عالی حوزه‌­های علمیه
شورای تخصصی حوزوی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه­های علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ 13 تیر 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

 سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
 سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
 مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
 رئیس جامعة المصطفی العالمیه یا نماینده وی
 مدیر حوزه علمیه خراسان
 مدیر حوزه علمیه اصفهان
 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
 مدیر جامعة الزهرا (س)
 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
 هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»