Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:59:47 GMT

هزینه اشتغالزایی در روستا یک چهارم شهرهاست

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۸۹۳۵

هزینه اشتغالزایی در روستا یک چهارم شهرهاست

تهران-ایرنا- معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:هزینه ایجاد شغل در تعاونی های روستایی یک چهارم هزینه اشتغالزایی در شهرها است و اکنون افزون بر 95 هزار تعاونی در سطح کشور فعالیت دارند.

براساس آمارهای منتشر شده، بیش از 43 درصد تعاونی های ثبت شده در کشور با رویکرد فعالیت های اقتصادی و اجتماعی غیر فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید حمید کلانتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: هزینه اشتغالزایی در کشور برای بخش خصوصی حدود 200 میلیون تومان برآورد شده، اما این رقم دربخش تعاونی به 50 میلیون تومان می رسد.
بخش تعاونی اقتصاد در 13 شهریور 1370 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون به منظور اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد.
به اعتقاد این مقام مسئول، برپایه برآورد های صورت گرفته، هزینه اشتغالزایی در سطح جامعه روستایی نیز به ازای هر نفر حدود 39 میلیون تومان است.
وی افزود:اشتغالزایی یکی از مهمترین ویژگی تعاونی ها که بنگاههای اقتصادی کوچک محسوب می شوند، درعین حال رشد تعاونی ها، پیامد افزایش اشتغال در کشور را به همراه خواهد داشت.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد :مهمترین هدفی که این وزارتخانه در بخش تعاون دنبال می کند، اشتغالزایی است و برای این مهم
2 طرح روستا تعاون و توسعه تعاون در روستاها به مورد اجرا گذاشته می شود.
کلانتری تصریح کرد:براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای اشتغالزایی تا کنون یکهزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده است.
وی خاطرنشان ساخت:طرح هایی در قالب تعاونی و به منظور اشتغالزایی در مجموع به میزان 2 هزار و 500 میلیارد تومان در بانکها مصوب و یا قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات امضا شده که بزودی تسهیلات آنها نیز پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیشترمعاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون ضمن یادآوری رشد تعاونی‌ها در دولت یازدهم گفته بود: سال‌های 95- 1392 بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی در سطح کشور تشکیل شد و تعاونی‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی ۴۵ درصد نسبت به قبل از آن رشد داشتند.‌
اقتصام **م . خ**1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تعاوني هاي جديد اشتغال روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا

 

به مناسبت نهم اردیبهشت ماه و روز ملی شورا‌ها نشستی با حضور برخی اعضا‌ی شورای اسلامی شهر و روستای استان در استانداری مرکزی برگزار شد.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته افزون بر ۱۰۰۰ میلیار تومان در طرح های عمرانی روستایی هزینه شد.

مخلص الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی برای شهر و روستا نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: متاسفانه حوزه‌های فرابخشی ارتباط مستقیم با شهرداری و دهیاری ندارند لذا هزینه‌های آنها به صورت مستقیم تامین نمی‌شود و تصمیم بر این شد فرمانداران همکاری بیشتری در حوزه شهرستان‌ها داشته باشند. 

اسدی افزود: مقرر شد جلسات موضوعی با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی