Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@00:48:30 GMT

ارتقای عدالت آموزشی؛ زیرساخت توسعه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۹۲۲۴

ارتقای عدالت آموزشی؛ زیرساخت توسعه

به گزارش ایکنا از لرستان، خیراله خیرایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز، 21 مرداد در استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: توجه به عدالت آموزشی در جامعه و فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمام افراد از اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که در لرستان در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر نسبت به پسران عقب‌تر هستیم، افزود: آموزش و پرورش مکلف است
تا دوره پایان آموزش عمومی زمینه تحصیلات را فراهم کند.
خیرایی با تاکید بر ساخت مدرسه شبانه‌روزی بروجرد، خاطرنشان کرد: نباید طوری عمل شود تا دختران بویژه روستائیان از تحصیل باز بمانند چراکه ارتقا عدالت آموزشی شاخص توسعه است.
نصراله بازگیران، معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش لرستان نیز در این جلسه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و افزود: ارتقای حقوق شهروندی از نطر‌ کیفی و کمی سیاست آموزش و پرورش است.
وی با تاکید بر اجرای عدالت پوشش تحصیلی در استان، خاطرنشان کرد: چالش‌های آموزش‌های متوسطه مانند ترک تحصیل در این دوره از تحصیلات، احصا شد.
وی به وجود ۶۵۴ کلاس مختلط در مقطع متوسطه اول اشاره کرد و گفت: در مقطع متوسطه دوم اجازه ایجاد کلاس مختلط داده نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی آموزش پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری