Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: در ۴ ماهه امسال یک هزار و ۳۵۴ نفر از جویندگان کار خراسان جنوبی در کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ درصد دارای مهارت و ۳۳ درصد فاقد فاقد مهارت هستند.

وی  افزود: حفظ مشاغل موجود، انجام مأموریت‌ها، حفظ، گسترش و ترویج تعاونی‌ها و رصد کارگروه اشتغال استان از دیگر وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکنی با بیان اینکه تاکنون 262 کارآموز واجد شرایط در 133 واحد پذیرنده سطح استان ثبت‌نام کردند تصریح کرد: در این راستا نسبت به میزان تعهدی که داشته‌ایم 45 درصد افزایش را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث مهارت آموزی در محیط کار واقعی اشاره و بیان کرد: امسال در بحث مهارت آموزی در محیط کار واقعی 580 نفر پیش‌بینی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:در بحث مشاغل خانگی میزان تعهد 195 نفر بوده که در این راستا تاکنون 386 مجوز مستقل و 78 مجوز پشتیبان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از تحت پوشش بودن 575 نفر در بحث مشاغل خانگی خبر داد و یادآور شد: در سال جاری افزایش 236 درصد تحقق مشاغل خانگی را شاهد بودیم.

رکنی اظهار داشت: اخیراً 20 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی ابلاغ شده است که در این راستا می‌توانیم وام‌هایی تا سقف 75 میلیون تومان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، خراسان جنوبی جزو معدود استان‌هایی است که هر هفته کارگروه اشتغال در آن برگزار می‌شود افزود: در این راستا امسال میزان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خراسان جنوبی 133 میلیارد تومان بوده است که تا به امروز 90 میلیارد تومان انعقاد قرارداد در بانک‌ها صورت گرفته است و مابقی در حال انجام است.

رکنی به آمار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره و بیان کرد: در بحث تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تاکنون 6 هزار و 37 نفر در قالب 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا 742 طرح به مبلغ 182 میلیارد تومان در دست بررسی و یک هزار و 511 طرح به مبلغ 568 میلیارد تومان مصوب و به بانک معرفی شدند تصریح کرد: 285 طرح با مبلغ حدود 90 میلیارد تومان در بانک انعقاد قرارداد شدند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی خراسان جنوبی در بهار امسال 41.1 درصد و نرخ بیکاری 8.5 درصد بوده است که این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رکنی به آمار شاغلین در سال 95 اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد شاغلین سال 95، 199 هزار و 48 نفر و تعداد بیکاران 27 هزار و 145 نفر بوده است.

وی با اشاره به آمار کاریابی‌های استان یادآور شد: در 4 ماهه امسال یک هزار و 354 نفر از جویندگان کار استان در کاریابی‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد 67 درصد دارای مهارت و 33 درصد فاقد فاقد مهارت هستند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بر اساس رده سنی از یک هزار و 354 نفر جوینده کار 33 درصد بین سن 15 تا 24 سال، 45 درصد بین سن 25 تا 34 سال، 17 درصد بین 35 تا 44 سال و مابقی نیز در سن بالای 45 سال هستند.

رکنی از وجود یک هزار و 49 تعاونی فعال در بخش‌های مختلف در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 516 هزار و 972 مرد و 68 هزار نفر زن عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این تعاون‌ها در 3 بخش تقسیم‌بندی شدند خاطرنشان کرد: در این راستا 51.6 درصد در بخش خدمات، 30.5 درصد در بخش صنعت و معدن و 17.8 درصد در بخش کشاورزی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تشکیل 70 تعاونی را از مهمترین برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 25 تعاونی در استان تشکیل شده است.

رکنی با بیان اینکه تاکنون 62 تعاونی در سامانه کارا برای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ثبت نام کردند خاطرنشان کرد: 49 تعاونی با 39 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند که وام 7 تعاونی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

33 درصد جویندگان کار در استان خراسان جنوبی فاقد مهارت هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند

هوای شهرهای خراسان جنوبی دوباره بارانی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی، جواد نخعی اظهار کرد: بر اساس نقشه ها، داده ها و تصاویر ماهواره ای از روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت تا سه شنبه در غالب نقاط جو نسبتاً ثابت و پایدار و افزایش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر دوشنبه به تدریج افزایش ابر رخ می دهد و رگبار و رعد و برق قابل پیش بینی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از روز سه شنبه تا نج شنبه جو استان ناپایدار می شود و باد و گردوخاک و رگبار و رعد و برق نیمه شمالی استان را در بر می گیرد و در شهرهای سربیشه، درمیان و زیرکوه وقوع رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

کد خبر 750888

دیگر خبرها

  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟