Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ « اکتاوینو علیمودین»، سفیر اندونزی در تهران همچنین درباره خروج آمریکا از برجام اظهار داشت:ما از اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از توافق هسته ای متاسف بوده ایم چرا که نیازی به خروج از این توافق نبود.از سایر طرف های برجام هم خواسته ایم برای حفظ و ماندگاری این توافق تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا به همراه چین و روسیه در ثبات شرایط و حفظ برجام تلاش کنند و تاکید کرد: توافق هسته ای ایران و 1+5 همچنان کارایی خود را دارد و این توافق باید حفظ شود.

این دیپلمات اندونزیایی در بخش دیگر از سخنان خود و در پاسخ به این سوال که آیا امریکایی ها در دور اخیر تحریم های ایران با اندونزی هم مذاکراتی داشته اند، گفت: موضع اصلی و همیشگی اندونزی چه در زمان برجام و چه بعد از خروج آمریکا از آن همکاری با ایران و شرکت های ایرانی بوده است البته پیشنهاداتی داشته ایم اما سفر رئیس جمهور اندونزی به ایران در دسامبر 2018 نشان داد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی درعین حال گفت: البته آن دسته از شرکت ها که در آمریکا دارایی هایی دارند، و یا با شرکت های آمریکایی همکاری می کنند، و یا از سیستم مالی آمریکا استفاده می کنند ممکن است مشکلاتی داشته باشند اما در زمینه دلار مشکلی وجود ندارد چون ما هرگز از دلار آمریکا برای تراکنش های مالی استفاده نکردیم و به جای آن از یورو و دیگر واحدهای پولی بهره گرفتیم.

سفیر اندونزی در تهران اضافه کرد: درخصوص فشارهای دولت آمریکا می توان به سفر هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا به اندونزی اشاره کرد اما همانطور که در رسانه ها منتشر شد اندونزی مذاکرات بی پرده ای با آمریکایی ها داشته است.

علیمودین تصریح کرد: این نشان گر آن است که ما همچنان بر موضع خود پایبند و کشوری آزاد و مستقل هستیم می توانیم با هر کشوری که فکر می کنیم برای ما سودمند است مبادله داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:چنانچه در حوزه نفت و گاز مشکلاتی وجود داشته باشد این مشکلات عمدتا به مسائل فنی همچون قیمت، وضعیت بنادر و یا اپراتورها مربوط می شود و هیچ ربطی به سیاست دو کشور ندارد.

به گفته سفیر اندونزی در تهران اندونزی سال گذشته از واردات گاز مایع از ایران داشت و امیدواریم روند واردات گاز مایع از ایران همچنان پابرجا باشد.

وی همچنین درخصوص حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی گفت: در سال 2017 حجم مبادلات دو کشور به 660 میلیون دلار رسید در حالی که این رقم در سال های 2010 و 2011 حدود 200 میلیون دلار بوده است.

علیمودین اضافه کرد:البته در مقایسه با کشورهای دیگر ایران و اندونزی هنوز راه زیادی در پیش دارند اما همانطور که می بینیم در این مدت حجم مبادلات تجاری دو کشور سه برابر شده است .

سفیر اندونزی در تهران با بیان اینکه در دور گذشته تحریمها علیه ایران کالاهای بسیاری بودند که تحت تاثیر تحریم ها قرار نگرفتند، صادرات پارچه، سبزیجات و روغن پالم را از کالاهای صادراتی اندونزی به ایران ذکر کرد و افزود:ایران می تواند به اندونزی به عنوان گزینه ای در کنارشرکای سنتی خود نگاه کند.

وی افزایش سه برابری حجم مبادلات دو کشور در سال های اخیر را عمدتا ناشی از واردات فولاد و سنگ آهن از ایران ذکر کرد و گفت: علاوه بر این در زمینه صادرات پسته و عسل هم زمینه همکاری گسترده ای بین دو کشور وجود دارد.

علیمودین همچنین درباره انجام مبادلات دو کشور با ارزهای ملی گفت: دو کشور آغازگر تجارت با ارزهای ملی بوده اند و در این خصوص هم قبل از شروع تحریم ها و طی سه ماهه نخست سال جاری مذاکراتی داشته اند.

این دیپلمات اندونزیایی با بیان اینکه بانک های آن کشورتمایل به ارتباط مستقیم با بانک های ایرانی دارند، گفت: اجرای این سیاست موضوعی است که به سیاست های مالی دو طرف بستگی دارد در عین حال در ایران هم باید تثبیت نرخ ارز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جاکارتا همکاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی