Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی محسن ساسانی در بازدید از طرح های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل در بندر چابهار، افزود: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج فارس، عینیت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشرفت و توسعه حاصل شده در بندر چابهار در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت هایی که در آن ایجاد شده و با رعایت مباحث پدافند غیر عامل؛ نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم های یک جانبه ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می کند.

ساسانی پیش بینی های لازم و مطالعات پدافند غیر عامل را در حوزه های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: اجرای آیین نامه مرزبانی زیستی پدافند غیر عامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره های آموزشی جهت آمادگی در شرایط بحران اهمیت بسزایی دارد.

وی پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تأمین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: سازمان پدافند غیر عامل از تصویب راه های دسترسی و اتصال به پسکرانه بندر و درب های خروج بندر شهید بهشتی حمایت و پیگیری می کند.

همچنین در این مراسم، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به منظور بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده در این بندر و با هدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج فارس و تأمین نیازهای اساسی استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.

وی افزود: برقراری تعادل، کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیر عامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت های دریایی کشور خواند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه آهن چابهار – ایرانشهر – زاهدان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد دسترسی های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل و نقل کشور مهمترین عامل کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی است. سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی به منظور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد.

سرمایه گذاری دولت برای اتصال بنادر به ریل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

BRT کرج، خوب یا بد؟

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می‌مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف گذاری شده بود.

وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته‌ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه