Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: موتورسیکلت سواران مقصر 25 درصد از تصادفات جرحی و فوتی در جاده های استان هستند.

سرهنگ هادی امیدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 815 فقره تصادف جرحی و فوتی دارای کروکی در جاده های استان رخ داده که در 204 مورد از این موارد موتورسواران مقصر بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مجموع 30 درصد از تلفات جاده ای را نیز موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده اند.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: سهم تقصیر موتورسواران در تصادفات محورهای روستایی نیز حدود 45 درصد است و 60 درصد تلفات تصادفات مسیرهای روستایی مربوط به موتورسیکلت سواران است.
سرهنگ امیدوار با تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت، افزود: یکی از مهمترین عوامل بروز سوانح در حوادث مربوط به موتورسواران نقص فنی در سامانه روشنایی این وسایل نقلیه است.
وی گفت: از این رو طرح نصب شبرنگ در قسمت های جلو و عقب موتورسیکلت ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از پارسال آغاز شده که امسال نیز با جدیت بیشتری دنبال می شود.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: در چهار ماه ابتدای امسال 10 هزار عدد شبرنگ روی موتورها در نقاط مختلف استان نصب شده و در حال رایزنی با بسیج روستاها برای شتاب دادن به این اقدام هستیم.
امیدوار تاکید کرد: همچنین باید این فرهنگ بین والدین ایجاد شود که تا فرزندانشان به سن قانونی نرسیده و گواهینامه نگرفته اند اجازه موتورسواری را به آنها ندهند.
بهار امسال 240 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان خراسان رضوی جان باختند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد کمتر شده است.
خراسان رضوی دارای 20 هزار و 483 کیلومتر جاده است که 6 هزار و 331 کیلومتر آن شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.
7505/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تلفات جاده اي موتورسيكلت خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود