Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در رأس هیأتی از طرح های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل از این منطقه بازدید کرد.

‌به گزارش ایسنا- ‌مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست مشترکی که با موضوع بررسی مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به منظور بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده در این بندر و با هدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج فارس و تأمین نیازهای اساسی استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی، برقراری تعادل، کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیر عامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت‌های دریایی کشور دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه آهن چابهار – ایرانشهر – زاهدان بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور تأکید و ایجاد دسترسی های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی کشور را بعنوان مهمترین عوامل کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حائز اهمیت خواند که سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی به منظور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد‌.

معاونت زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در این نشست اظهار کرد: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج فارس عینیت یافت‌.

سردار ساسانی پیشرفت و توسعه حاصل شده در بندر چابهار در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت‌‌هایی که در آن ایجاد شده و با رعایت مباحث پدافند غیر عامل؛ نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم های یکجانبه‌ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی پیش بینی های لازم و مطالعات پدافند غیر عامل را در حوزه های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تأکید و بر اجرای آیین نامه مرزبانی زیستی پدافند غیر عامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره های آموزشی را جهت آمادگی در شرایط بحران تصریح کرد‌.

معاون زیربنایی پدافند غیر عامل کشور پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تأمین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیر عامل در جهت تصویب راه های دسترسی و اتصال به پسکرانه بندر و درب های خروج بندر شهید بهشتی و همچنین الحاق فاز ۵ به طرح کنونی امری ضروری است.

در پایان مدیر کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مدیریت بحران در سازمان بنادر و دریانوردی مدون و مصوب و به بنادر ابلاغ شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بندر شهید بهشتی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد