Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل های مردم نهاد این استان حزب سیاسی نیستند و نباید مدیران و اعضای آنها به هیچ وجه مطالبات و یا نگاه سیاسی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست با جمعی از مدیران و اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مدیران و اعضای سمن های این استان به جای پرداختن به امور سیاسی مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم استان را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد به دنبال اعتبارات دولتی نباشند زیرا در این صورت دچار نگاه سیاسی شده و نحوه تصمیم گیری مدیران و اعضای آنها نیز تغییر می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان موظفند که همکاری همه جانبه ای با مدیران و اعضای سمن های استان داشته و از آنها حمایت کنند.
احمدی عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد پیمانکار دولت نیستند که اقدام به اجرای طرح ها و برنامه های آن کنند بلکه یک ساختار غیردولتی و برخاسته از بطن مردم هستند.
وی ابراز داشت: سمن های کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رفع مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف می توانند نقش مهمی نیز در حفظ سرمایه های ملی و تجدیدناپذیر محیط زیست، منابع طبیعی و آب ایفا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متناسب با ظرفیت هر کدام از تشکل های مردم نهاد این استان فرصت برابر به آنها داده شود تا در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت گام بردارند.
احمدی اظهار داشت: نباید ظرفیت چشمگیر مردم برای مدیریت بهتر امور جامعه نادیده گرفته شود و سمن ها نیز نمونه بارز بهره گیری از چنین ظرفیت مهمی در راستای کمک به رفع مسائل و مشکلات مختلف خواهند بود.
وی افزود: بانک اطلاعاتی برای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری این استان ایجاد و راه اندازی شود.
احمدی بیان کرد: مدیران و اعضای سمن های کهگیلویه و بویراحمد نیز فعالیت ها و تجربیات ارزنده خود را در این بانک اطلاعاتی بارگذاری کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به 22 مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، گفت: نقش سمن ها در توسعه پایدار جامعه و کمک به دولت برای رفع مسائل و مشکلات مختلف از جمله در حوزه های اجتماعی و فرهنگی بی بدیل است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: مدیران و اعضای تشکل های مردم نهاد حلقه واسط بین مردم و دولت برای انعکاس و پیگیری انواع مشکلات هستند.
وی افزود: سمن ها به عنوان یک نهاد نظام مند و دارای اساسنامه و شرح وظایف مشخص بازوان توانمند دولت محسوب می شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می رود که تشکل های مردم نهاد این استان علاوه بر داشتن برنامه کاری مشخص به طور تخصصی تر عمل کرده و بیش از پیش نیز مسئولیت پذیر باشند.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: هم اینک 195 سمن در این استان فعالیت می کنند که مجوز 129 مورد از سوی وزارت کشور، 36 مورد از سوی اداره کل بهزیستی و 30 مورد نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان صادر شده است.
وی ابراز داشت: سال 1392 تاکنون 76 تشکل مردم نهاد جدید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد، راه اندازی و ثبت شده که 61 درصد نسبت به سال های قبل از آن افزایش داشته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار پرداختی به سمن های این استان در سال های 1395 و 1396 از سوی استانداری استان به ترتیب چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و هفت میلیارد ریال بوده که 55 درصد رشد نشان می دهد.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: میزان کمک نقدی دیگر دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تشکل های مردم نهاد این استان در سال های 1395 و 1396 به ترتیب 6 میلیارد ریال و 15 میلیارد و 660 میلیون ریال بوده که افزایش دو و نیم برابری داشته است.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با 35 سمن این استان در زمینه های تحکیم بنیان خانواده، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فضای مجازی، حقوق شهروندی، نشاط اجتماعی و مقابله با اعتیاد، طلاق و خودکشی قرارداد همکاری منعقد کرده است.
7535/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشكل هاي مردم نهاد مطالبات سياسي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب