Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۸۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی جذب بازار کار شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مهدی رئوفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی عصر روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه محور فعالیت های دانشگاه بر مهارت آفرینی و کارآفرینی است گفت: دانشگاه فعالیت های خودش را در این مسیر تبعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئوفی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر در ۶۰۰ مرکز در ۸۰۰ رشته تحصیلی در سطح کشور فعالیت دارد اظهار کرد: این دانشگاه همواره به دنبال رشته های جدید بر اساس نیازهای جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی در استان مرکزی در ۲۱ مرکز فعالیت دارد بیان کرد: بیش از ۵ هزار دانشجو در رشته های مختلف در این دانشگاه در استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی اضافه کرد: تا کنون برای ۳۰ هزار و ۴۸۶ نفر دانشنامه صادر شده است.

رئوفی اظهار کرد: امسال در راستای مهارت آفرینی هشت رشته جدید به رشته های دانشگاه اضافه شده است بیان کرد: مربی گری فوتبال، گازرسانی، کنترل ترافیک، عمران شهرسازی، عمران ترافیک شهری، صنایع غذایی، پایش فاضلاب و ... از جمله رشته ها است.

وی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدامات زیادی برای بازگشت دانشگاه به اهداف اصلی خود که همان مهارت آموزی است، صورت داده است ادامه داد: در این راستا افزایش مهارت آموزی در صدر امور دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۸۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی جذب بازار کار شده اند.

وی افزود: در حوزه رفاهی نیز تسهیلات ویژه به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی اعطا می‌شود و امتیاز این تحصیلات همانند تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد اعطا می‌شود و برای دانشجویان شاخص و نخبه که ارائه‌دهنده طرح‌ها و ایده‌های علمی هستند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

رئوفی با بیان اینکه شهریه‌ها افزایش ۵ تا ۸ درصدی داشته است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به نسبت دیگر دانشگاه‌ها کمترین میزان افزایش شهریه را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است

  خلیل‌احمد سلامی در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر با‌نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: حضور فارغ التحصیلان در عرصه اشتغال به معنی افزایش بهره‌وری تولید است و در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از سهم اشتغال کشور در سال جاری را به اشتغال فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان بود که با همکاری بین بخشی، فراتر از این میزان یعنی ۳۸ هزار و ۱۳۴ نفر توانستیم محقق کنیم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان ادامه داد: از چهارم اردیبهشت و شروع هفته کار و کارگر، ۳۰۰ عنوان برنامه در سراسر سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی کارگران و خانواده های این عزیزان اجرا شد.

سلامی افزود: پیرو منویات رهبر انقلاب و با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موضوع امنیت شغلی کارگران در حال پیگیری است. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس