Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@03:40:19 GMT

ثبت ملی انجمن شعر قیصر امین پور

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۸۶۸۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مسئول انجمن شعر قیصر انتخاب شاعران گتوند با بیان اینکه این انجمن در سال 1382 در شهرستان گتوند تشکیل شده است افزود: این انجمن در تیرماه امسال از سوی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و رئیس کارگروه امور انجمن های ادبی کشور ثبت ملی شد.
سجاد خسروی گفت: تکمیل فرم نظرسنجی از فعالان ادبی انجمن و فرم فعالیت در سال 95،حضور در اولین و دومین دوره متمرکز آموزش شعر در تهران توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در سال گذشته ، حضور در نخستین مجمع عمومی انجمن های ادبی کشور در سال جاری و ارسال برنامه های ادبی انجام شده در سالهای 95 تا 97 و دفاع از این برنامه ها در نخستین مجمع عمومی انجمن های ادبی کشور از جمله مواردی است که در ثبت این رویداد ملی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیصر امین‌پور شاعر غزلسرای ایران دوم اردیبهشت سال 1338در شهرستان گتوند به دنیا آمد و هشتم آبان سال 1386در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر قیصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386) از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.
قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.
شهرستان گتوند در شمال خوزستان با 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند ،جنت مکان،سماله، صالح شهر،ترکالکی و نیز 45روستا 74 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ثبت ملی انجمن شعر قیصر امین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان

به تازگی عکسی از دوران جوانی پیمان معادی در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. پیمان معادی این روزها با سریال افعی تهران در بین مخاطبان محبوب شده است. 

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است