Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:45:44 GMT

دانشجو معلمان حساس ترین کار را بر عهده دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۴۲۰

دانشجو معلمان حساس ترین کار را بر عهده دارند

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها با اشاره به اهمیت نقش و ماموریت دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجو معلمان حساس ترین کار در بین دانشگاهیان را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در آیین آغاز پنجمین دوره اردوی آموزشی، فرهنگی و مهارتی حیات طیبه در جمع دانشجو معلمان نخبه و سرآمد دانشگاه فرهنگیان کل کشور افزود: راهبردی ‌ترین کارها، بر دوش دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با بیان این که انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد چند قرن اخیر جهان است، گفت: در فضایی که متفکران بلوک غرب و شرق می‌گفتند کار دین تمام شده و دوره اعتقاد به خدا گذشته است، این انقلاب عظیم به نام خدا، برای خدا و برای دین خدا به وقوع پیوست.
محمدیان با تاکید بر این که مردم ما تا امروز بار انقلاب را به خوبی بر دوش کشیده‌اند، افزود: امروز زمان آن رسیده است که این بار بر دوش جوانان قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این که در روی زمین حکومتی وجود داشته باشد که خواست خدا را انجام دهد و در راس آن فردی قرار بگیرد که شرطش عدالت باشد، آرزوی همه خداباوران است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها بر ضرورت شناخت درست از انقلاب اسلامی و لایه‌ها، ابعاد، چالش‌ها و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت و پیام این انقلاب تاکید کرد.
محمدیان همچنین اظهار داشت: هیچ شخصیت بزرگ تاریخی را نمی‌توان یافت کرد که بدون مواجهه با مشکلات به جایی رسیده باشد.
وی از دانشجویان خواست از مشکلات نگریزند و با استقبال از سختی‌ها در پیچ و خم زندگی، خود را پخته و توانمند سازند.
دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی برای تامین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است.
این دانشگاه در سال 1390 با تجمیع تمامی مراکز تربیت معلم سراسر ایران تاسیس شد و دارای حدود 98 واحد دانشگاهی (در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته به پردیس) است.
**6984** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه ها دانشجو معلمان نهاد رهبري در دانشگاهها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • گرامیداشت روز معلم
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • امتیاز ویژه برای دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند