Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@22:24:14 GMT

احتمال گشایش مرز خسروی برای زائران اربعین حسینی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۷۹۴۰

احتمال گشایش مرز خسروی برای زائران اربعین حسینی(ع)

رکنا: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران از آغاز رایزنی‌ها با عراق برای گشایش مرز خسروی خبر داد و گفت: در صورت موافقت مقامات این کشور‌، چهارمین مرز بین ایران و عراق با هدف تسهیل در رفت و آمد زائران اربعین حسینی گشوده می‌شود.

سردار قاسم رضایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با بیان اینکه همه‌ ساله بیش از یک میلیون و 500 هزار ایرانی از طریق مرزهای شلمچه، چزابه و مهران در راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارند، ایجاد امنیت و تسهیل در رفت و آمد این جمعیت را مهمترین هدف تفاهم‌نامه دانست و ابراز امیدواری کرد با گشایش مرز چهارم بخش قابل توجهی از مشکلات پیش روی مرزهای پرازدحام برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به طولانی بودن مرز مشترک ایران و عراق که 1609 کیلومتر است ، اشاره کرد و افزود: برگزاری نشستهای تخصصی میان فرماندهان ارشد مرزبانان دوکشور بسیار با اهمیت است.

رضایی گشت‌زنیهای همزمان، تبادل اطلاعات و تمرینهای مشترک را با هدف ارتقای امنیت مرزهای ایران و عراق از دیگر مواردی دانست که در این تفاهم‌نامه همکاری، دوکشور ملزم به رعایت انها شدند.

وی از اینکه عراق پس از تحمل سختیهای زیاد موفق شدند فتنه بزرگ آمریکا، عبری و تکفیری را در این کشور خنثی کنند ابراز خرسندی کرد و افزود: این رویکرد باعث شده است جمهوری اسلامی ایران همکاریهای خود را با کشور عراق در تمام بخشها افزایش دهد.

رضایی مقابله با انواع قاچاق Contraband از جمله اسلحه و مواد مخدر Drugs در مرزهای شمال غرب را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که قرار است براساس امضای تفاهم‌نامه ، مرزبانان ایران و عراق با یکدیگر همکاری کنند.

وی به دین، فرهنگ و منافع مشترک ایران و عراق اشاره کرد و افزود : در این تفاهم‌نامه مقرر شده است نخستین‌بار مسابقات ورزشی بین مرزبانان دو کشور در رشته‌های مختلف با هدف تعمیق روابط در بهار سال آینده برگزار شود.

در این مراسم سپهبد حامدعبدالله ابراهیم‌الحسینی فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با بیان اینکه نیمی از کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران هم مرز است به اهمیت روابط دوکشور اشاره کرد و گفت: مرزبانی عراق با درک این مهم همواره روابط خوبی با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی برگزاری نشستهای مشترک بین مرزبانان ایران و عراق را گامی مهم برای کاهش مشکلات در مرزهای دوکشور دانست و تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه ای که در نشست هفتم به امضا رسیده است دوکشور در حوزه گاردهای ساحلی همکاریهای خود را افزایش خواهند داد.

ابراهیم الحسینی به تجارب بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اسلحه و مشروبات الکلی اشاره کرد و گفت: براین اساس دولت عراق درنظر دارد با استفاده از از این تجارب مشکلات خود را در این حوزه کاهش دهد.

وی از آماده‌سازی همه بسترهای لازم در کشور عراق برای استقبال از زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: وزارت کشور عراق با تشکیل کمیته‌ای تلاش می کند ورود زائران ایرانی به خاک این کشور آسان شود.

ابراهیم الحسینی با بیان اینکه همه ساله شاهد بیش از 4 میلیون تردد در مرزهای ایران و عراق فقط در مدت 20 روز هستیم برنامه ریزی برای اقامت ، حمل و نقل و خوراک این جمعیت را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی دارای محدودیت است ابراز امیدواری کرد امسال مقامات کشور عراق با گشودن این مرز موافقت کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سکته کردن زن جوان هنگام دیدن فیلم غیر اخلاقی

جنجال نماینده تهران بر سر دخترش/ او بیکار است ! + تصویر

جانبازایرانی اشتباهی به افغانستان دیپورت شد ودرسرمای غربت یخ زد!+عکس

فیلم حمله مرد متجاوز به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

تجاوز شنیع به دخترجوان در حمام!

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

تجاوز آقای دکتر به بیمارانش در مطب! + عکس

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قاچاق Contraband مواد مخدر Drugs ایران و عراق عراق مرز مرزبانی اربعین عکس زندگی ایران حوادث زن تهران خانواده فیلم پلیس دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو