Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:45:03 GMT

تاملی در انتخاب های اول کنکور ۹۷ در برخی گروه ها!

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۱۳۶۳

تاملی در انتخاب های اول کنکور ۹۷ در برخی گروه ها!

انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ به روز های پایانی خود رسیدو امروز اخرین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت تا مرحله ای جدیدی درزندگی کسانی که در دانشگاه قبول می شوندایجاد شود اما در واقع میتواند با یاس وناامیدی هم همراه باشد...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، انتخاب رشته کنکور سراسری سال 97 به روز های پایانی خود رسیدو امروز اخرین روز خود را پشت سر خواهد گذاشت تا مرحله ای جدیدی درزندگی کسانی که در دانشگاه قبول می شوندایجاد شود اما در واقع میتواند با یاس وناامیدی هم  همراه باشد چون انتخاب رشته و رفتن به رشته های اجباری در امسال خیلی نمایان بود رفتن به رشته های با سقف ارزو های کوتاه و کم درامد اما با تضمین شغل در واقع می توان گفتن با سبک و سنگین کردن این واقعیت که ایا شغل کم درآمد بهتر است یا بدون شغل ماندن که اکثرا ترجیح دادن حدقل شغلی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در این ماراتون بزرگ بیش از 50درصد شرکت کنندگان علوم تجربی بودن که بسی جای تفکر و تامل است از این مقوله که امروز به دغدغه بزرگی برای آموزش و پرورش تبدیل شده بگذریم انتخاب های تاملی و جای تفکری است که در گروهای علوم ریاضی، انسانی، هنر وزبان های خارجه انجام می شود قطعا انتخاب های اول دانشگاه فرهنگیان است این اتفاق در آینده کشور چه تاثیری خواهد داشت؟

 


ورود نخبه ها به دانشگاه فرهنگیان فرصت است یا تهدید؟ صندلی های فنی مهندسی و علوم انسانی از نخبه خالی خواهد ماند آیا در مدیریت دهه های آتی  وهم  وبر عمران و آبادانی کشور در آینده تاثیر نخواهد داشت؟

 


این سوال های است که در آینده  به جواب قطعی خواهیم رسید اما می شود با واشکافی و تحلیل جزیی امروزم تقریبا حدس بزنیم

 

 

اما ورود نخبه ها به آموزش و پرورش هم فرصت خواهد بود هم تهدید!


فرصت از این بعد خواهد بود که نخبه های فعال و سخت کوشی وارد آموزش و پرورش خواهد شد و به رشد و شکوفایی علمی و تربیتی آن خواهد افزود  و آموزش و پرورش را غنی تر از حدقل چند دهه اخیر می شود که در زمان سابق کسانی که رشته های خوب و نمی آوردند وارد تربیت معلم می شدند و به اجبار ادامه می دادند مخصوصا در مقطع ابتدایی اما حالا آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان آرزوی دست نیافتنی شده است.

 


البته این برای اموزش و پرورش عالی است به شرطی که سقف را برای رشد علمی این نخبه ها کوتاه نکند و اعمال  یک مقطع بالاتر را از بخشنامه هاش بردارد و سقف ارزوهایش را بالاتر ببرداما از یاد نبریم از تهدید های که با ورود رتبه ها و نخبه ها به آموزش وپرورش می توان به آن اشاره کرد ورود نخبه های بی انگیزه و صرفا بخاطر تضمین شغل است که به آن وراد می شوند و می تواند روند تعلیم وتربیت  کشور را دچار بحران و حتی مشکلات عدیده ای دیگری کند و این بی انگیزه ای به نوجوانان و حتی کودکان نیز منتقل شود در کنار این بی انگیزگی  نحویی برخورد در آموزش و پرورش با نخبه ها در ادارات کامل آموزش داده نشده
وکسانی که امروز نیروهای ستادی استانی وشهرستانی هستند باید با برنامه ریزی درست و، انتصاب های خوب و دقیقا و به کار گیری های هوشمندان در مدارس و حتی برخورد های کلامی باعث دلگرمی این عزیزان شوند و از نبوغ و توان آنها در راستای پیشرفت تعلیم و تربیت کشور کمک کنند.

 

 

اما خالی ماندن صندلی های فنی مهندسی ها از نخبه ها می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به عمران و آبادانی کشور در دهه های آیند وارد کند و به واقع جلو رشد علمی و عملی کشور در حوزه های صنعت و تکنولوژی و زیرساخت ها را با جالش جدی مواجهه خواهد ساخت که اگر هر چه سریع تر به فکر آن نباشندمی تواند پیامد های بسیار خطرناکی داشته باشد مخصوصا در دوره  ای که باید به توان داخلی اتکا کنند و بر روی توان نخبه های کشور حساب ویژه ای باز کرد وبا بومی کردن صنعت و تکنولوژی داخلی بتوانیم اشتغال پایدار و رونق اقتصادی ایجاد کنیم وامید است مشکلات این شاخه جدی گرفته شود.

 


علوم انسانی نیز که همیشه و در هرجای دنیا باعث رشد جوامع می باشد و با تحقیقات کاربردی و ایده های خود توانسته از هرنظر چه فرهنگی،  مدیریتی و آموزشی بنیانگذار وپایه گذار باشد علوم انسانی، اساس و پایه آموزش در کشور است در واقع هرچقد به این رشته ها بها دهیم هزینه های درمان و پیشگیری در جامع کمتر می شود و این رشته  امروز نیز مانند رشته علوم ریاضی با فقدان نیروی نخبه در صندلی های خود روبه رو است و آموزش و پرورش و وزارتخانه های مرتبط با آموزش در کشور فکر اساسی برای این گروه ها کنند که توازن ایجاد شود و به رشته های پزشکی،  دندانپزشکی وحتی دارو شناسی بهای بیش اندازه نداده شود  و حتی می توانند با تعین محدودیت های در سطح دانشگاه و دستمزد   از این حالت نامتوازن والتهاب  جلوگیری به عمل آید و تشویقی های نیز برای سایر گروه ها رتبه های برتر  ایجاد شود.

 

 سید زبیر شیخ احمدی

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد