Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@23:07:24 GMT

حاشیه نشینی مشکل اصلی پارس آباد است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۴۵۴۴

حاشیه نشینی مشکل اصلی پارس آباد است

به گزارش ایرنا، محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اولویت‌های طرح جامع پارس‌آباد مبتنی بر حفظ کاربری‌های فضای سبز و توجه به سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده این شهر است .
وی بیان کرد: از یک سال بازنگری طرح جامع ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی پارس آباد آغاز و تفکیک وضع موجود در آن مشخص شده و یکی از اولویت‌های آن توجه به حفظ محیط زیست و فضای سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری گفت: همچنین در این طرح جامع موضوع اصلی فضاها و مکان‌های آموزشی هستند که متاسفانه برخی اوقات دچار تغییراتی می‌شوند. چرا که گاهی تغییر کاربری‌هایی از سوی شهرداری‌ها و صاحبان ملک درخواست می‌شود و بر این اساس نباید در فضاهای سبز و یا آموزشی تغییراتی به وجود آید.
وی ادامه داد: مردم در این سکونت‌گاه‌ها تحت فشار هستند و رطوبت در برخی خانه‌ها تا یک متر هم بالا آمده بنابر این لازم است لوله‌های فاضلاب و آب نوسازی و بهسازی شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بازسازی محله نهرتراب پارس اباد را یادآور شد و گفت: اولویت ما در ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی این محله که از 2 سال پیش عملیات بازسازی آن شروع شده است.
بر اساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونت گاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.
7110/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اردبیل تغییر کاربری راه و شهرسازی استان فضای سبز محیط زیست رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد

عکس آرشیوی است.

به گزلرش «تابناک» به نقل از ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، مجید فتاح زاده با اعلام این خبر گفت : شب گذشته برابر با دریافت گزارش حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۳۵ جاده پارس آباد_ مشگین شهر(حوالی قشلاق حاج فتحعلی) نجاتگران شهرستان پارس آباد با هماهنگی مرکز کنترل عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال احمر در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از چهار نفر با خودروی آمبولانس امدادی و ست نجات در محل حادثه حاضر شدند.

فتاح زاده اضافه کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر در این حادثه چهار فوتی را رهاسازی کرده و تحویل عوامل ذیربط دادند.

به گفته وی یک مصدوم حادثه نیز توسط عوامل اورژانس حاضر در صحنه انتقال یافت.

سرپرست معاونت امدادونجات استان اردبیل با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ همواره آماده دریافت گزارش های مردمی است.

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است