Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موشک چینی دی اف-۲۶ با برد سه هزار تا چهار هزار کیلومتر می‌تواند کلاهکی هسته‌ای یا متعارف را به وزن هزار و دویست کیلوگرم تا هزار و هشتصد کیلوگرم حمل کند که به معنای آن است چین می‌تواند پایگاه آمریکایی گوام را در صورت جنگ هدف بگیرد یا از این موشک برای هدف گرفتن ناو‌های آمریکایی در دریا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آوریل گذشته، ارتش چین به یک موشک بالستیک میانبرد جدید مجهز شد که قابلیت حمل یک موشک هسته‌ای یا یک موشک  متعارف را دارد. این موشک پیشرفته دانگ-فنگ ۲۶ Dong-Feng ۲۶ یا دی اف-۲۶ DF-۲۶ نام دارد.

مجله نشنال اینترست در این باره مقاله‌ای نوشت. این مجله با استناد به اظهارات وو چیان، سخنگوی وزارت دفاع چین چهار ویژگی کلیدی موشک دی اف-۲۶ و مفهوم آن برای توانمندی‌های نظامی چین را برشمرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفته بود: «نخست آنکه، این موشک به نحوی مستقل توسط چین طراحی و ساخته شده است و چین کل حقوق مالکیت معنوی آن را داراست. دوم آنکه، این موشک می‌تواند همزمان کلاهک‌های متعارف و هسته‌ای را حمل کند که قادرند ضد حملات هسته‌ای سریع و حملات دقیق میان برد و دور برد انجام دهند. سوم آنکه این موشک می‌تواند همزمان به اهداف مهم روی زمین و روی کشتی‌های متوسط و بزرگ در دریا حمله کند. چهارم آنکه، چند فناوری جدید در توسعه این موشک به کار رفته است، موضوعی که به افزایش استفاده از این موشک و بهبود تلفیق و شبیه سازی رایانه‌ای آن کمک کند.»

سخنگوی وزارت دفاع چین در عین حال تأکید کرد پکن به سیاست اولویت نداشتن استفاده از سلاح هسته‌ای پایبند است. دی اف-۲۶ که از این پس عملیاتی است، سه هزار تا چهار هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند کلاهکی هسته‌ای یا متعارف را به وزن هزار و دویست کیلوگرم و هزار و هشتصد کیلوگرم را حمل کند.

نشنال اینترنت افزود این بدان معناست که چین می‌تواند مستقیما پایگاه نظامی آمریکا را در جزیره گوام هدف قرار دهد یا از این موشک برای هدف گرفتن ناوگان ناو‌های هواپیمابر آمریکایی با پیشران هسته‌ای از کلاس نیمیتز و فورد استفاده کند.

نشنال اینترنت خاطرنشان کرد دو نسخه از این موشک وجود دارد که عبارت است از دی اف-۲۶‌ای و دی اف-۲۶ بی، با کلاهک‌ها و سامانه‌های هدایتگر مختلف. یک نسخه احتمالا برای رسیدن به اهداف ثابت روی زمین طراحی شده و احتمالا مجهز به کلاهک هسته‌ای یا متعارف دو برابر شده، است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند