Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اظهارات مقامات آمریکایی در باره برخورد‌های ایران، کاملا پوچ و نادرست است و تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و اعمال فشار‌های سیاسی تنها برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اظهارات سفیر آمریکا در انگلیس درباره سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران را نادرست و نامناسب ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این "رابرت وود جانسون" سفیر آمریکا در لندن در مقاله‌ای برای روزنامه «ساندی تلگراف»، از دولت انگلیس خواست تا در مسئله توافق هسته‌ای با ایران به آمریکا بپیوندد و از قدرت دیپلماسی و نفوذ خود برای اعمال فشار بر ایران استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به عقیده سفیر آمریکا گویا کسانی در واشنگتن و لندن مراقب رفتار‌های نادرست تهران هستند، در حالیکه این ادعا کاملاً وچ است.»

زاخارووا یادآور شد: «مقامات مسکو بار‌ها نگرانی خود از اقدام یکجانبه و خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که عنصر بسیار مهمی در رژیم جهانی عدم گسترش سلاح هسته‌ای و تضمین قابل اعتمادی برای امنیت منطقه خاورمیانه است، را اعلام کرده‌اند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «ما معتقدیم، سخنان سفیر و بسیاری از سیاستمداران دیگر آمریکایی و برخودشان با ایران کاملا اشتباه است. تهران هرگز اقدامی نکرده که باعث بی ثباتی اوضاع منطقه شود. بلکه برعکس کسانی که به دفعات توافقات چندجانبه بین المللی، به خصوص در رابطه با امنیت هسته‌ای را نقض کرده‌اند، باعث بی ثباتی منطقه می‌شوند. تفاسیری که از سوی مقامات آمریکایی در این باره شنیده می‌شود، کاملا پوچ و نادرست است. واقعیت این است که آمریکا فعالانه تلاش می‌کند تا با استفاده از تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی و اعمال فشار‌های سیاسی اوضاع داخلی در ایران را بی‌ثبات کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا جنگ تجاری و سیاست اعمال تحریم‌ها را نه به خاطر منافع ملی، بلکه برای رسیدن به اهداف گروه‌های سیاسی خاص در واشنگتن علیه سایر کشور‌ها اجرا می‌کند.

زاخاروا یادآور شد که مسکو بار‌ها اعلام کرده است که این برخورد آمریکا نادرست بوده با واقعیات مطابقت ندارد و تمامی اقدامات و اعمال فشار‌ها از جانب آمریکا مدت‌ها قبل از وقوع حوادث در نظر گرفته شده‌اند.

وی جنگ‌های تجاری علیه چین، اعمال فشار‌های اقتصادی و مالی بر ترکیه، بازگشت به رژیم تحریم‌ها علیه ایران و حتی اعمال فشار بر متحدان اروپایی خود را نمونه‌هایی از این اقدامات آمریکا نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکو روسیه آمریکا ماریا زاخارووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟

دبیر ستاد حقوق بشر به شیوه آمریکایی حقوق بشر و برخوردهای تهاجمی با زنان و دختران معترض در آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات متزوّرانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد! 

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد...

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند