Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم عابد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در گفت‌و گو با خبرنگار ایکنا گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه شهرستان گناباد از سال ۱۳۹۰ فعالیت کاری خود را آغاز کرد، اما به طور رسمی از سال ۱۳۹۲ مجوز خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
وی درباره برخی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که در حال حاضر انجام می‌دهد، بیان کرد: مؤسسه در همه زمینه‌های آموزشی وارد شده است و با نظارت اداره آموزش و پروش و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، مرکز پیش دبستانی را به منظور آموزش قرآن برای خردسالان و کودکان راه اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عابد به دیگر برنامه‌های آموزشی که در طول سال برای همه مقطع سنی برپا می‌شود اشاره کرد و افزود: مؤسسه با توانمندی که دارد همواره در بحث آموزش موفق عمل کرده و طی برنامه‌ریزی سالانه، کلاس‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید مقدماتی و پیشرفته، مشاوره‌های قرآن و خانواده و ... را برای بزرگسالان برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مرکز ۱۲ مربی متخصص برای آموزش قرآن دارد، مهم‌ترین هدف خود را پرورش مربیان قرآنی و اعزام آنان به مراکز و مدارس قرآنی عنوان کرد. در این راستا، تاکنون نیز ۶۰ نفر مربی مجرب در سطح عالی تربیت شده‌اند.
مدیر مؤسسه طه افزود: این مرکز قرآنی فعالیت گسترده دیگری هم دارد که می‌توان به آموزش قرآن در روستا‌های اطراف و اعزام مربیان به آن مناطق اشاره کرد. آموزش دوره‌هایی مانند روخوانی، روان‌خوانی، حفظ قرآن کریم و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به کم‌سوادان از آن جمله هستند.
عابد با تاکید بر اینکه این مؤسسه با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز همکاری دارد، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه به منظور آموزش قرآن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با این نهاد تا کنون همکاری خوبی داشته است.
یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طه در استان خراسان جنوبی، شهرستان گناباد، خیابان شوریده، بین شوره ۳ و ۴، پلاک ۶۴ واقع شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: تربیت مربیان قرآنی خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد