Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@20:51:27 GMT

عزت الله انتظامی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۲۶۶۶

عزت الله انتظامی درگذشت

  عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر صبح امروز ۲۶ مرداد ماه در بیمارستان "باهنر تهران" درگذشت.

به گزارش ایسنا طبق پیگیری‌ از خانه سینما، صحت این خبر تایید شده است.

عزت‌الله انتظامی معروف به "آقای بازیگر" طی چند سال اخیر خانه نشین شده بود.

او که امسال در خرداد ماه؛ ۹۴ سالگی را پشت سرگذاشت، خالق نقش‌های ماندگاری در سینمای ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عزت‌الله انتظامی سال ۹۳ در سالروز تولدش اظهار امیدواری کرد همه سلامت باشند و او هم کمردردش بهبود پیدا کند.

او گفته بود: از ناحیه کمر درد زیادی دارم که حرکت کردن برایم مشکل شده است؛ دائم در خانه هستم و پزشک معالجم وضعیتم را زیر نظر دارد. بیشتر وقتم همچنان به مطالعه می‌گذرد.  
عزت‌الله انتظامی متولد ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ در تهران فارغ‌التحصیل دانشکده هنر‌های زیبای تهران در سال ۱۳۵۱ است که برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال ۱۳۳۷ به ایران بازگشت.

از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عزت الله انتظامی پیشکسوتان سینما درگذشت انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر مطرح تایتانیک درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، «برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت. «ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود. از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶، ‌ «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه‌ متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

کد خبر 849589 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • «برنارد هیل» درگذشت
  • بازیگر مطرح تایتانیک درگذشت
  • برنارد هیل درگذشت
  • «برنارد هیل»، شاه «تئودون» ارباب حلقه ها درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز