Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر در این هفته از موزه لوور فرانسه خبر رسید که آثار کاخ گلستان که چند ماهی در موزه لوور شهر لانس به نمایش گذاشته شده بود به مخازن کاخ گلستان در ایران برگشت. مدتی بود که ۱۹ اثر از شاهکارهای هنری کاخ گلستان در نمایشگاه امپراطوری گل های سرخ به نمایش درآمده بود و بیش از ۱۹۰ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفته است که این آثار قرار است به زودی در کاخ گلستان به نمایش گذاشته شود.

در این هفته همچنین یک تفاهمنامه مهم مبنی سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی امضاء شد. در این تفاهمنامه قرار شده سازمان میراث فرهنگی با هدف ایجاد اشتغال گسترده برنامه هایی را در حوزه اشتغال جوانان در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری اجرایی کند. بودجه این طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ تأمین خواهد شد.

در حاشیه این برنامه همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی از جزئیات طرح تعطیلات زمستانی خبر داد و گفت  این طرح محدود به دانش آموزان بوده و به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده ایم که اگر ۱۰ روز امکان اجرا شدن آن وجود نداشته باشد می توان آن را به یک هفته در فصل زمستان کاهش داد و از آن طرف به دوره آموزشی اضافه کرد.

این هفته همچنین افزایش بی سابقه قیمت پروازهای خارجی، موضوع بحث و گفتگو بین کاربران فضاهای مجازی شده بود. این هفته بررسی نرخ بلیت های خارجی نشان می داد  که در برخی از مقاصد گردشگری ایرانیان، پروازهای خارجی آنقدر گران شده که برخی از آنها تا سه برابر بوده است پرواز تهران-بانکوک ۶ میلیون تومان نرخ داشت. پرواز تهران- استانبول کمتر از یک و نیم میلیون تومان نبود. برای مسیرهای دورترمانند ژاپن، این افزایش قیمت تا ۵ برابر رسید. هنوز هم مسئله گران بودن بلیت هواپیما دغدغه مسافران خارجی است.

در این هفته همچنین محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار است که این سازمان را ترک کند. او اکنون معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی را برعهده دارد. قرار است ولی تیموری که پیش از این مدیر کل نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات مسافرتی بوده است، جانشین وی شود.

محب خدایی پیش از این از پورسانت به آژانس های خارجی برای ورود گردشگر به ایران خبر داده بود و گفته بود با توجه به افزایش نرخ دلار در ایران، پورسانت هایی که شرکت های خارجی می توانند از ایران بگیرند را افزایش داده ایم و در روزهای آینده جلساتی با تورگردانان آذربایجان و ایران برگزار می شود.

این هفته نشست خبری رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز برگزار شد و در این برنامه استاندار همدان اعلام کرد وزرای گردشگری کشورهای آسیایی ۵ تا ۷ شهریورماه به همدان می آیند. مجمع گردشگران جهان نیز آبان ماه با حضور ۱۸۰ کشور در این شهر برگزار خواهد شد.

نیک بخت همچنین درباره بودجه در نظر گرفته شده برای رویداد همدان ۲۰۱۸، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی گفت اعتبارات ما زیاد نیست. ۱۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شده ولی هنوز یک ریال از آن به ما تعلق نگرفته است.

کد خبر 4376219 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: بلیت هواپیما موزه لوور همدان مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی گردشگری ترجمه معرفی کتاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع فرهنگی روز خبرنگار بازار کاغذ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد

علی بویری گفت: باتوجه به وضعیت آثار شاخص و منحصر به‌فرد موجود در آنها که بعضاً سال‌ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جز پایش‌های موزه‌ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت‌سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه‌ای بر اساس اولویت‌های استاندارد این حوزه و ارزش‌گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه‌ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث‌فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث‌جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستورکار قرار گرفت.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، هفتاد شیء از بخش‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به‌منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث‌جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مرمت، به تالار‌های موزه و ویترین‌های نمایش برای بازدید عموم برگردانده شدند

او با اشاره به این‌که آثار تاریخی مرمت‌شده در این طرح شامل اشیایی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، ایلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی و از جنس سفال و شیشه بودند افزود: شاخص‌ترین این آثار، لیوان‌های منقوش، ظرف‌ها وجام‌های پیش از تاریخ موزه بودند که وضعیت حفاظت و مرمتی آنها نامطلوب و به علت حساسیت آنها سال‌ها بود که دست‌نخورده باقی مانده بودند که در این طرح، اشیاءِ یادشده، بازبینی و مستندنگاری دقیق شدند و پاک‌سازی آثار از رسوبات و آلاینده‌های محیطی نیز انجام شد. همچنین حذف آثار مرمت‌های متعدد و کهنه و نیز الحاقات هم در دستورکار قرار گرفت و اتصالات جدید و مرمت بخش‌های کمبود با تکیه بر استاندارد‌های جهانی این حوزه و استحکام‌بخشی ساختار نیز روی آنها اجرا شد و برای مشاهده عموم دوباره در موزه قرار گرفتند.

بویری گفت: موزه باستان‌شناسی شوش در سال ۱۳۴۵، در جوار قلعه و محوطه باستانی شوش گشایش یافت و از شاخص‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف باستانی ایران را در خود جای داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد