Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@06:33:35 GMT

آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی ۹۷ از شنبه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۴۶۸۱

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۹۷ با حضور حدود ۵۶ هزار نفر داوطلب در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.

از تعداد حدود ۵۶ هزار شرکت کننده در این دوره از آزمون، ۳۲ هزار نفر مجاز شده اند که می توانند در روزهای ۲۷ تا ۳۰ مرداد در این آزمون انتخاب رشته کنند.

 کارنامه شامل مشخصات فردی، سهمیه، معدل (براساس اعلام داوطلب)، نمره خام دروس امتحانی به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین کلیه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهمیه (رتبه آزاد) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران (۲۵ درصد و ۵ درصد) بوده اند، در کارنامه خود بسته به شرایط تأیید یا عدم تأیید سهمیه باید گزینه های اعلام شده را مدنظر قرار دهند.

متقاضیان سهمیه استعداد درخشان دقت کنند، در کارنامه آنها گزینه استعداد درخشان درج شده است و این گزینه براساس اعلام داوطلب بوده و متعاقبا در صورت تأیید نهایی دانشگاه، سهمیه مربوطه (باآزمون ،بدون آزمون) برای این افراد اعمال خواهد شد.

بعد از اتمام ورود اطلاعات و معرفی و تایید توسط دانشگاهها نتیجه تایید یا عدم تایید متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون، حداکثر تا هفته اول شهریور از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری اعلام خواهد شد.

متقاضیان بدون آزمون که قبلا در آزمون ثبت نام نکرده اند و در موعد مقرر از طریق دانشگاه معرفی شده اند و فاقد کد رهگیری ثبت نام هستند باید از ۲۷ مرداد ۹۷ با کدملی وارد سامانه شوند و درخواست دریافت کدرهگیری کنند.

متعاقبا کد رهگیری صادره به شماره تلفن همراه داوطلب که در سامانه توسط دانشگاه درج شده پیامک خواهد شد و با این کد رهگیری داوطلبان می توانند انتخاب رشته محل را انجام دهند و
همچنین نتیجه تایید یا عدم تایید سهمیه را مشاهده کنند.

در این آزمون نمره کل تراز داوطلب براساس معدل به میزان ۲۰ درصد و نمره کتبی به میزان ۸۰ درصد محاسبه شده است. بنابراین هرگونه مغایرت در معدل سبب لغو قبولی داوطلب خواهد شد.

افرادی که معدلشان مغایر با معدل درج شده در کارنامه است لازم است قبل از شروع انتخاب رشته محل نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند. داوطلبان توجه کنند که معدل آنها پس از قبولی در هنگام ثبت نام در دانشگاه کنترل و درصورت هرگونه مغایرتی دانشگاه از ثبت نام خودداری و قبولی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۹۷ به همراه ظرفیت های پذیرش بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند. شرایط پذیرش اتباع خارجی تابع آئین نامه های مربوطه است.

با توجه به اینکه داوطلب به ترتیب اولویت ها فرم انتخاب رشته را تکمیل می کنند در صورت پذیرش نهایی در هر دانشگاهی اعم از دولتی عادی یا شهریه ای، متعاقباً تغییری در محل پذیرش انجام نخواهد شد. بعد از اعلام نتایج نهایی و تکمیل ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، به دلیل عدم امکان جابجایی تغییر در محل پذیرش انجام پذیر نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۵نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد، اما آزمون نداد!
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد