Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:50:35 GMT

آمریکا ارتش میانمار را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۹۴۷۱

آمریکا ارتش میانمار را تحریم کرد

تهران – ایرنا – دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که دو لشکر پیاده‌نظام ارتش میانمار و چهار مقام نظامی این کشور را هدف تحریم قرار داده و این در شرایطی است که دو کشور همچنان به همکاری های نظامی خود ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود با ژست حقوق بشری اعلام کرد ، لشکرهای 33 و 99 ارتش میانمار را به علت دست داشتن در پاکسازی‌های مذهبی و قومیتی و کشتار مردم روهینگیا تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده که نظامیان میانمار علاوه بر ایالت راخین، محل سکونت مسلمانان روهینگیا، در ایالت‌های 'کاچین' و 'شان' ، حقوق گروه‌های اقلیت‌ را نقض کرده و در جریان جنگ داخلی، افرادی را به صورت خودسرانه بازداشت، شکنجه و اعدام کرده اند.
تحریم های روز جمعه آمریکا، چهار فرمانده ارتش این کشور را هم شامل می شود.
این برخورد دوگانه در شرایطی است که واشنگتن همچنان به همکاری با ارتش میانمار از جمله در قالب رزمایش های نظامی ادامه می دهد.
از جمله آخرین موارد این همکاری ها، رزمایش آمریکایی «کبرا گلد» بود که فوریه (بهمن ماه ) گذشته با حضور مقام های نظامی میانمار به عنوان اعضای ناظر برگزار شد.
خشونت‌ها در میانمار که بنابر گزارش‌ها از سوی ارتش و غیرنظامیان مسلح سازمان‌دهی شده، سال گذشته به بهانه حمله مسلحانه گروهی از شبه نظامیان منتسب به اقلیت روهینگیا به چند پایگاه پلیس آغاز شد.
گزارش‌های متعدد نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که پس از این حادثه، قتل عام مسلمانان و به آتش کشیده شدن روستاهای آن‌ها در میانمار شدت گرفت و صدها هزار نفر از این کشور گریختند.
بنگلادش و میانمار دسامبر گذشته میلادی توافقی برای بازگشت تدریجی پناهجوها امضا کردند؛ اما سازمان ملل هشدار داده است که شرایط همچنان برای سکونت روهینگیایی در میانمار مهیا نیست.
شبس ** 9386 **1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ميانمار آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر