Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد روزنامه شرق در یادداشتی نوشت:عراق در آستانه زایمانی بزرگ است و تا چند روز آتی «عراقِ جدید» متولد می‌شود. نخست‌وزیر آتی باید پدر عراق جدید باشد؛ نه ناپدری. عراقی که سیاست‌مداران خالق آن نیستند و قدرت‌های دیگر آن را نمی‌آفرینند؛ همگی مهره‌هایی بزرگ و کوچک در صفحه شطرنج سیاست‌ هستند؛ شطرنجی که طراح آن مرجعیت نجف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* انتخابات پارلمان برگزار شد، فراکسيون‌ها و ائتلاف‌ها به نسبتي متفاوت رأي آوردند، برخي اعتراض کردند و بازشماري انجام شد و هر‌کدام به جلساتي پي‌درپي مشغول شدند تا «نخست‌وزير» را برگزينند، اما همگي فراموش کردند که «عراق جديد» مي‌خواهد متولد شود و رفتار،  زبان، استراتژي و تاکتيک آن همچون گذشته نيست. فقط «مرجعيت اعلاي نجف» اين را مي‌دانست و تئوري‌هاي اين عراق را در خطبه‌هاي نماز جمعه کربلا بازگو مي‌کرد؛ در حالي كه همچنان سياست‌مداران مشغول برگزاري جلسات دونفره و چندنفره بودند. ناگهان اعتراضات و ناآرامي‌هاي عراق شروع شد و همه ائتلاف‌ها به کما رفتند. آنها متوجه نبودند که اين ناآرامي‌ها درد زايمان «عراق جديد» است.* خالق و مدير «عراق جديد» مرجعيت نجف است که هم نياز جامعه عراق را رصد و هم تئوري و نظريه سياسي آن را طراحي كرده و هم قدرتي فراتر از جريان‌هاي سياسي دارد. 

نظام جمهوري عراق بر پايه نظام مرجعيتي شکل گرفته که ايرانيان درک و آشنايي‌اي با اين نظام ندارند. مگر مي‌شود فرمانده حشدالشعبي، رئيس‌جمهور، نخست‌وزير و مقامات ارشد و گروه‌هاي سياسي را منصوب و تعيين نکند، اما آنها را در بستري طراحي‌شده قرار دهد و ممنوعيات و مباحات سياسي آنان را تعيين کند و همه برابرش دست به سينه بايستند و لام تا کام سخني نگويند و در چارچوب او گام بردارند؟! بله نه‌تنها امکان‌پذير است، بلکه رخ داده.
* ضعف اين نظام مرجعيت فقط يک مورد است که قائم به فرد است و اگر فردا آيت‌الله سيستاني نباشد، مشخص نيست رابطه مرجعيت نجف و نظام سياسي عراق چگونه خواهد شد؟ البته آيت‌الله اميدوار است که «عراق جديد» متولد مي‌شود، رشد مي‌کند و روي پاهايش مي‌ايستد و ديگر آنچنان نياز به مرجعيت نخواهد داشت. همچنين در اين دوره زعامتش، سبک و سياقي در نجف طراحي کرده که آيندگانِ جانشينِ او در همان ريل به حرکت ادامه خواهند داد.*اين درد زايمان شايد سخت و دردآور باشد، اما بعد از 15 سال فرزند مرجعيت متولد مي‌شود؛ برآمده از کرامت انساني، حق آزادي، حقوق شهروندي، رفاه و مدنيت و البته مبارزه با فساد دولتي. برچسب ها: عراق ، خاورمیانه ، داعش ، حیدر العبادی ، العبادی ، اخبار عراق ، آیت الله سیستانی ، سیستانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراق خاورمیانه داعش حیدر العبادی العبادی اخبار عراق آیت الله سیستانی سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟