Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان توصیه کرد: واحدهای صنعتی پرورش طیور از ترددهای غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به واحد خودداری کنند و هنگام خرید جوجه یک روزه گواهی سلامت و مجوز بهداشتی آن را از دامپزشک محل خریداری تحویل بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی اکبر وندائی گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اهمیت مقابله با این بیماری کلاس آموزشی یکروزه در این خصوص برای تعدادی از صاحبان واحدهای صنعتی پرورش طیور با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برخوار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان، اطلاع رسانی و اعلام سریع تلفات به دامپزشکی و هماهنگی مرغداران با شبکه جهت اقدامات واکنش سریع را از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: در این راستا افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها بسیار حائز اهمیت است که در این دوره مسائلی در این باره تشریح شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار بر لزوم رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای در حمل و نقل پرنده زنده، کود مرغی، تخم مرغ در این واحدها تاکید کرد.

کارشناس ارشد اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این کلاس  آموزشی گفت: از جمله راههای انتقال این بیماری به انسان ارتباط مستقیم است که از طریق پرنده آلوده به انسان منتقل می‌شود.

عباس بدیعی افزود: بازدید و نمونه برداری از واحدهای صنعتی وطیور بومی به ویژه پرندگان آبزی، مکاتبه با محیط زیست در مورد مسیر مهاجرت و زیستگاه های پرندگان مهاجر، اعلام مراتب به تعاونی های مرغداران و تاکیدبر اقدامات بیوسکوریتی در واحدهای تحت پوشش از جمله فعالیت ها برای مبارزه بااین بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری ازطریق تماس باپرندگان مهاجر آبزی که دارای منبع آبی مشترک با طیور اهلی هستند قابل انتقال است.

بدیعی اظهار کرد: این بیماری در پرندگان به صورت کاهش مصرف خوراک،افت شدید تولید تخم مرغ، سیاه شدن تاج و خونریزی از ساق پا بروز می‌کند و در مدت کوتاهی موجب مرگ پرنده می‌شود.

وی همچنین توصیه کرد که واحدهای صنعتی پرورش طیور از ترددهای غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به واحد خودداری کنند و هنگام خرید جوجه یک روزه گواهی سلامت و مجوز بهداشتی آن را از دامپزشک محل خریداری تحویل بگیرند.

کارشناس ارشد اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان از صاحبان این واحدها خواست که هرگونه تلفات در طیور را از طریق شماره تلفن پاسخگوی  ۱۵۱۲ به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط